مجله

چگونه منافذ بسته پوست را باز کنیم؟

 

روی پوست صورت و بدن هزاران هزار منفذ وجود دارد که باعث تنفس پوست می شوند. هر کدام از این منافذ دارای تعدادی غده چربی و فولیکول مو هستند که هر چه تعداد غدد چربی بیشتر شود سایز منافذ پوست بزرگ تر به نظر می رسد.

معمولاً منافذ پوست با چشم مسلح قابل دیدن نیستند. اما زمانی که این منافذ با آلودگی و مواد آرایشی پر می شوند به صورت نقطه های ریزی روی صورت قابل مشاهده خواهند بود و زیبایی پوست صورت را از بین می برند.

معمولاً در این شرایط برای اکثر افراد سوال ایجاد می شود که چگونه منافذ بسته پوست را باز کنیم ؟ در ادامه به بررسی کامل این مشکل می پردازیم.

علت بسته شدن منافذ پوست

به نظرتان علت بسته شدن منافذ پوست چیست و به چه صورت می توان این مشکل را برطرف کرد؟ آیا با پاکسازی پوست و تنظیم PH آن به وسیله تونر صورت می توان باعث کاهش سایز منافذ باز پوست شد؟

در ابتدا بهتر است علت بسته شدن منافذ صورت را بررسی کنیم و سپس به دنبال راهکارهای درمانی آن باشیم.

پوست صورت هر روز در معرض آلودگی های بسیاری قرار می گیرد، همچنین انواع بیماری ها می توانند در سلامت پوست تاثیرگذار باشند. برای مثال افرادی که دچار مشکلات هورمونی شده اند یا پوست چربی دارند، منافذ پوستشان با چربی و سلول های مرده پوست پر می شود.

همچنین افرادی که دائماً در معرض آلودگی هستند یا از مواد آرایشی استفاده می کنند، باعث تجمع مواد آرایشی، سبوم اضافی، آلودگی و باکتری ها در منافذ پوستشان می شوند. به این صورت منافذ پوست بسته شده و احتمال ایجاد جوش های سرسیاه و سرسفید افزایش پیدا می کند.

خوشبختانه بسته شدن منافذ پوست با آلودگی و مواد آرایشی قابل درمان است و می توانید با استفاده از برخی راهکارهای درمانی منافذ پوستتان را تمیز کرده و باعث کاهش سایز آن ها شوید.

آیا آبرسان منافذ پوست را باز میکند؟

همانطور که در قسمت قبل گفته شد راهکارهای درمانی مختلفی برای باز شدن منافذ پوست از آلودگی وجود دارد. اما به نظرتان آیا آبرسان منافذ پوست را باز میکند ؟

در پاسخ باید گفت که آبرسان خواص بی شماری برای پوست صورت دارد که یکی از آن ها کاهش سایز منافذ باز پوست است. اما آبرسان به تنهایی نمی تواند باعث کوچک تر شدن سایز منافذ باز پوست شود.

معمولاً اکثر متخصصان پوست توصیه می کنند در کنار آبرسان از لایه بردار استفاده کنید تا به این صورت تاثیر آبرسان را افزایش دهید. همچنین بهتر است برای پاکسازی پوست خود اقدام کنید تا کرم آبرسان بتواند به لایه های عمقی پوست نفوذ کند.

بنابراین پاسخ ما به این سوال که آیا آبرسان منافذ پوست را باز میکند مثبت است. در واقع آبرسان با تنظیم چربی و تورم پوست، باعث کاهش سایز منافذ باز پوست می شود. اما اگر تنها از این محصول مراقبتی پوست استفاده کنید نتیجه چندانی نخواهید گرفت!

همچنین ذکر این نکته ضروری است که در حین خرید آبرسان لازم است حتماً جنس پوست خود را بشناسید و محصولی را تهیه کنید که متناسب با نوع پوستتان فرموله شده باشد.

درمان منافذ بسته پوست صورت

منظور از درمان منافذ بسته پوست صورت این است که با استفاده از راهکارهایی باعث تخلیه آلودگی، مواد آرایشی و چربی منافذ باز پوست شویم. به این صورت می توان سایز منافذ باز پوست را کاهش داده و باعث رفع حالت پرتقالی پوست شد.

از میسلار واتر استفاده کنید!

اگر برایتان سوال است که چگونه منافذ بسته پوست را باز کنیم توصیه می کنیم حتماً از میسلار واتر استفاده کنید. میسلار واتر یک محصول پاک کننده صورت است که آلودگی، باکتری، چربی و مواد آرایشی را به طور کامل از سطح پوست پاک می کند.

به این صورت احتمال نفوذ این مواد به درون منافذ باز پوست از بین رفته و به مرور سایز منافذ باز کاهش پیدا می کند.

پوست صورت خود را با شوینده مخصوص بشویید

برای درمان منافذ بسته پوست صورت لازم است هر روز دو بار صورت خود را با استفاده از شوینده مخصوص یا فیس واش بشویید. با انجام این کار چربی سطح پوست تنظیم می شود، آلودگی و مواد آرایشی کاملاً پاک شده و احتمال نفوذ این مواد به درون منافذ باز پوست از بین می رود.

پوست صورتتان را لایه برداری کنید

در بررسی علت بسته شدن منافذ پوست توضیح دادیم که عوامل بسته شدن منافذ، آلودگی، چربی، باکتری و مواد آرایشی هستند. با استفاده از شوینده صورت می توانید این مواد را از سطح پوستتان پاک کنید اما برای پاکسازی عمقی و تخلیه منافذ پوست احتیاج به لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی خواهید داشت.

برای لایه برداری صورت می توانید از اسکراب یا کرم لایه بردار استفاده کرده و به مرور سایز منافذ باز پوست خود را کاهش دهید. البته توصیه می کنیم از انواع اسکراب و کرم لایه بردار تنها یک بار در هفته استفاده کنید؛ چرا که در غیر این صورت پوستتان نازک و حساس می شود.

از میله پیلینگ صورت کمک بگیرید

برای درمان خانگی منافذ باز پوست صورت می توانید از میله پیلینگ کمک بگیرید. گاهی با استفاده از انواع میسلار واتر، شوینده پوست و کرم های لایه بردار نمی توانید منافذ باز پوست را تخلیه کنید.

در این شرایط می توانید از یک میله پیلینگ استفاده کرده و در مدت زمانی کوتاه باعث پاکسازی پوست و تخلیه منافذ آن شوید. البته استفاده از این روش را به افراد مبتدی توصیه نمی کنیم، چرا که ممکن است به پوست حساس صورتشان آسیب برسانند.

از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید

جهت درمان خانگی منافذ باز پوست صورت می توانید از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید. در این روش ابتدا باید یک سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و درون ظرف بریزید. سپس ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر و آبلیمو را به این ترکیب اضافه کنید و این مواد را خوب به هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

خمیر به دست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان گذاشته و بعد از گذشت این زمان صورتتان را با آب ولرم بشویید.

با ژل آلوئه ورا پوست صورتتان را پاکسازی کنید

در درمان خانگی منافذ باز پوست صورت می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. ژل آلوئه ورا باعث تخلیه منافذ باز پوست از چربی و آلودگی شده و پوست صورت را تغذیه می کند.

بنابراین بهتر است هفته ای دو بار ژل آلوئه ورا را روی پوست صورتتان ماساژ داده و به این صورت باعث درمان منافذ بسته صورت خود شوید.

سخن پایانی

در ابتدای این مقاله علت بسته شدن منافذ صورت را بررسی کردیم و سپس نحوه عملکرد کرم آبرسان در کاهش سایز منافذ باز را شرح دادیم. در نهایت روش های درمانی منافذ باز پوست را بررسی کرده و برخی از راهکارهای درمان خانگی این مشکل را با شما به اشتراک گذاشتیم.

اگر احساس می کنید منافذ باز پوستتان دچار افزایش سایز شده و صورتتان به حالت پوست پرتقالی درآمده، بهتر است حتماً از راهکارهای درمانی ارائه شده استفاده کرده و این مشکل را رفع کنید.

البته در پاسخ به این سوال که چگونه منافذ بسته پوست را باز کنیم باید گفت شما می توانید برای پاکسازی پوست و تخلیه منافذ باز آن به کلینیک های زیبایی مراجعه کرده و در رابطه با این مشکل با پزشک متخصص مشورت کنید.

در انتها توصیه می کنیم برای حفظ شادابی و سلامت پوست صورت خود یک روتین پوستی مناسب داشته باشید و به صورت منظم از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من همیشه برام سوال بود که آیا آبرسان باعث بستن منافذ پوست می شود یا اینکه کمک میکند به تمیزی و تخلیه آن ها
    تو این مطلب تقریبا جوابم رو گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا