مجله

دکتر زنان برای درمان فیبروم در مشهد

 

دکتر زنان برای درمان فیبروم در مشهد

یکی از شایع ترین تومور های خوش خیم لگنی در بانوان فیبروم رحم نام دارد. همانطور که می‌ دانید کیست تخمدان و فیبروم رحمی جزو تومورهای لگنی هستند که در ۵۰ درصد زنان دیده می شوند. فیبروم های رحمی یک توده غیر سرطانی هستند که در لایه های عضلانی رحم به وجود می‌ آیند. این توده خوش خیم معمولاً در سنین باروری در بانوان جوان تا سن ۴۵ سال در لایه های عضلانی رحم رشد می کند.

      انواع فیبروم رحمی

همانطور که بیان کردیم فیبروم رحم در داخل عضله رحم و خارج از آن و در داخل حفره های رحم به وجود می‌ آید. به همین جهت بر اساس محل به وجود آمدنش انواع مختلفی دارد. فیبروم‌ های اینترامورال از جمله تومورهای خوش خیمی هستند که درون عضله رحم به وجود می آیند. به این نوع فیبروم ها فیبروم های داخلی جداری هم می‌ گویند که در دیواره های عضلانی رحم رشد می کنند. اما فیبروم های ساب سروزال از جمله شایع‌ ترین فیبروم های رحمی هستند که خارج از رحم و به درون لگن به وجود می آیند. به این نوع تومورهای خوش خیم فیبروم پایه دار می گویند. اما نوع سوم آن فیبروم های رحمی زیر مخاطی هستند که در داخل حفره رحم رشد می‌ کنند و جزو نادرترین فیبروم های رحمی هستند که ممکن است موجب نازایی شود. فیبروم های ساب سروزال در بعضی از مواقع ابعاد بسیار بزرگی دارند و توسط ساقه‌اس به رحم وصل می شوند.

 

 علائم فیبروم رحم

از جمله علایم و نشانه های فیبروم های رحمی می تواند خونریزی شدید در دوران قاعدگی باشد. علاوه بر این در بعضی از مواقع دوران قاعدگی ممکن است تا بیش از یک هفته به طول انجامد. البته عوامل بسیار زیادی منجر به تغییر دوران قاعدگی می شود که یکی از آن فیبروم های رحم است. از دیگر علائم آن می توانیم به پا درد و کمر درد و فشار در ناحیه لگن و یبوست و تکرر ادرار اشاره نماییم. در بعضی از مواقع بانوانی که باردار هستند دچار مشکلاتی نظیر نازایی و سقط جنین و مشکل در تولید مثل می شوند. در صورت مشاهده علائم فیبروم حتما به دکتر زنان مراجعه کنید

 سن شیوع فیبروم رحم

سن شیوع فیبروم رحم در زنان بین ۲۵ و ۴۰ سالگی تا زمان یائسگی و یا بین ۳۰ و ۴۰ سالگی تا زمان یائسگی است. در حقیقت اسن یکی از عوامل شیوع فیبروم رحمی در بانوان است.

      علت فیبروم رحم

نمی‌ توان علت مشخصی برای به وجود آمدن فیبروم رحمی بیان کرد. اما مطالعات بالینی نشان می دهد که عوامل و علل زیادی منجر به ایجاد فیبروم های رحمی در بدن بانوان می شوند‌. از جمله این عوامل می توانیم به تغییرات ژنتیکی و فاکتورهای رشد و کمبود هورمون پروژسترون و افزایش سلول های چاقی در بدن، مصرف نکردن میوه و سبزیجات به خصوص مرکبات و ماتریس های خارج سلولی و هورمون‌های جنسی بانوان هستند. در واقع هورمون های جنسی در بانوان شامل پروژسترون و استروژن هستند که در دوران قاعدگی و بارداری به وجود می‌ آیند. علاوه بر این عوامل ارثی و تغییرات ژنتیکی از جمله عوامل ایجاد این بیماری در بانوان می باشند.

    جراحی  فیبروم رحم

متخصص زنان و زایمان؛ برای درمان فیبروم رحمی برای آندسته از بانوانی که دچار بیماری فیبروم هستند دو درمان در نظر می گیرند.

درمان اول در درمان دارویی است که برای درمان از بین بردن و فروکش کردن نشانه های فیبروم تجویز می‌ شود. این داروها ضد التهابی هستند. در بعضی از مواقع داروها از رشد فیبروم های رحمی جلوگیری می‌ کنند. اما توجه داشته باشید که اگر دکتر زنان شما برایتان به جای جراحی درمان دارویی را تجویز کرد به هیچ عنوان نباید داروها را کنار بگذارید، چرا با کنار گذاشتن دارو ها فیبروم های رحمی مجدد رشد می کنند.

روش دوم جراحی فیبروم رحم است که در نوع اول بافت فیبرومی را بر می دارند که به آن میومکتومی می گویند. در نوع دوم رگ های خون رسان به بافت فیبروم می برند، در این صورت رشد فیبروم ها رو کش می کند. در نوع سوم رحم و یا هیستروکتومی را بر می دارند. توجه داشته باشید که زمانی که با علائم بروز فیبروم های رحمی مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم در مشهد

یکی از دغدغه‌های بانوان، انتخاب بهترین دکتر زنان، زایمان و نازایی در مشهد است. ما در دکتر تو امکان امتیازدهی و نظرخواهی مراجعان را فراهم آوردیم تا شما با خیال راحت دکتر زنان خوب را در شهر خود پیدا کنید. بهترین راه برای پیدا کردن دکتر زنان خوب در مشهد و دکتر زنان پنجه طلا مشهد، انتخاب دکتر زنان مورد نظرتان از لیست متخصص و فوق تخصص زنان مشهد است. سپس با مراجعه به صفحه پروفایل هر پزشک نظرات و امتیاز کاربران را درباره دکتر بخوانید و به راحتی نوبت اینترنتی بگیرید.

همچنین می‌توانید با بررسی پروفایل شخصی هر دکتر متخصص زنان مشهد، با مطالعه نظراتی که کاربران برای دکتر گذاشته‌اند و با دیدن امتیازی که کاربران به ایشان داده‌اند، بهترین متخصص زنان مشهد را که مد نظر شماست پیدا کند. در ادامه برای راحتی کار شما، لیستی از بهترین دکتر زنان مشهد آماده کرده‌ایم.

  1. دکتر آذر اشکذری، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  2. دکتر فاطمه افتخارزاده، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  3. دکتر نازیلا ابراهیمی، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  4. دکتر حسن جعفریان، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  5. دکتر نیره خادم غایبی، تخصص زنان و زایمان و نازایی، فلوشیپ نازایی و آی وی اف
  6. دکتر فروغ راستین، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  7. دکتر بتول صادقی، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  8. دکتر زهره کیخا، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  9. دکتر افروز کلاهدوزیان، تخصص زنان و زایمان و نازایی
  10. دکتر وحیده فلاطونی، تخصص زنان و زایمان و نازایی

متخصص زنان و زایمان در مشهد به درمان کدام بیماری ها می پردازد؟

اگر می‌خواهید بدانید که دکتر زنان در مشهد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند،‌ بهتر است که نگاهی به مطالب زیر بیندازید؛

دکتر زنان مشهد برای عفونت

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که دکتر زنان مشهد به درمان آن می‌پردازد، عفونت زنان است. دستگاه تناسلی زنان معمولا در طول باروری زن بارها دچار عفونت می‌شود. این عفونت‌ها می‌توانند مقاربتی و یا معمولی باشند. برای درمان آنها باید به متخصص زنان مشهد مراجعه کنید تا بدتر نشوند و بخش‌های دیگری از بدن را درگیر نکنند.

دکتر زنان خوب مشهد برای کیست تخمدان

کیست تخمدان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از زنان و دختران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این بیماری ممکن است خطرناک و یا بی‌خطر باشد. اما به هر حال برای درمان آن باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا اگر از نوع خطرناک است برای درمان آن اقدامات لازم صورت گیرد. دکتر زنان در مشهد به درمان کیست‌های تخمدانی می‌پردازد.

ثبت نوبت اینترتی از دکتر زنان مشهد از طریق دکترتو : https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn/city/mashhad

 

 

 

 

راضی بودید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا