بیماری های کودکان

کوارکتاسیون آئورت در قلب کودکان چیست؟

رفع علائم

بعد از درمان از رفع نقص، بیشتر علائم کوارکتاسیون آئورت بلافاصله از بین می روند. زیرا انسداد ناشی از این علائم از بین رفته است. بعضی از افراد برای مدتی هنوز فشار خون بالا دارند و ممکن است. برای کنترل آن مجبور به مصرف دارو شوند.

کودکان و نوجوانانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، معمولاً بعد از یک یا دو هفته کاملاً احساس بهتری پیدا می کنند.

کسانی که تحت درمان با بالون قرار گرفته اند حتی زودتر ، غالباً طی دو روز ، احساس بهتری دارند.

محدودیت فعالیت

پزشکان توصیه می کنند که همه بیماران از انجام برخی از فعالیتهای بدنی پرهیز کنند . به خصوص از بلند کردن اجسام سنگین یا ورزشهایی که می توانند بر قفسه سینه فشار بیاورند بپرهیزند تا بدن زمان کافی برای بهبودی کامل پیدا کند. کسی که فشار خون او بالا است ممکن است مجبور باشد . پرهیزهای خاص خود را تا زمانی که فشار خون پایین نیاید ادامه دهد.

پیگیری های بعد درمان

کودکانی که کوارکتاسیون آئورت را اصلاح کرده اند باید مرتباً به پزشکان مراجعه کنند. گاهی اوقات، تنگی می تواند پس از جراحی یا درمان گشادی با بالون بازگردد. ویزیت های متخصص قلب و عروق هر سال یا دو سال پس از بهبودی به پزشک اجازه می دهد فشار خون را کنترل کرده و علائم بازگشت کوارکتاسیون آئورت را جستجو کند. اگر کودک شما کوارکتاسیون آئورت دارد و یا کوارکتوس را ترمیم کرده است . در صورت مشاهده تنگی نفس ، درد قفسه سینه یا غش کردن با پزشک تماس بگیرید.به طور کلی ، کودکانی که دچار کوارکتاسیون آئورت شده اند ، می توانند انتظار داشته باشند که پس از درمان زندگی عادی داشته باشند.

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا