مجله

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی به انواع روش های زیبایی دندان گفته می شود. که برای بهبود ظاهر دندان از روش هایی مانند جرم گیری دندان، روکش زیرکونیا ، ایمپلنت دندان، میناکاری دندان و… استفاده می شود. در ادامه به ارائه برخی از این روش ها می پردازیم. همراه ما باشید.

انواع دندان کاشتنی

انواع متفاوتی از کاشت مانند ایمپلنت دندان وجود دارد، که از نظر شکل ظاهری، جنس و محل قرارگیری آن بر روی استخوان فک متفاوت هستند. 3 نوع از ایمپلنت رایج در بهترین دندانپزشکی در شرق تهران برای مراجعین به تشخیص پزشک انجام می شود.

ایمپلنت داخل استخوان

رایج ترین ایمپلنت های داخلی از نوع ایمپلنت پیچی شکل است و پزشک آن را به کمک دریل دندانپزشکی داخل استخوان فک قرار می دهد. این نوع از ایمپلنت دندان برای اکثر افراد مناسب است.

ایمپلنت روی استخوان

این نوع از ایمپلنت زیر لثه و روی استخوان گذاشته می شود. اگر بیمار دچار مشکل استخوان فک باشد، ایمپلنت روی استخوان گزینه مناسبی برای آن می باشد.

ایمپلنت زیگوماتیک

ایمپلنت زیگوماتیک پیچیده است و به ندرت برای بیماران استفاده می شود. در این نوع، ایمپلنت در استخوان گونه بیمار قرار داده می شود.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان در کلینیک لبخند سپید

1- ویزیت بیمار

مراجعان از طریق سایت کلینیک لبخند سپید نوبت دریافت و در زمان مقرر شده به کلینیک مراجعه می کنند. در جلسه اول دلیل یا دلایل از دستن رفتن دندان نیز توسط پزشک بررسی می شود. و در رابطه با انگیزه مراجعه در خصوص کاشت ایمپلنت دندان سوالاتی پرسیده می شود.

2 – معاینه تخصصی

قبل از این که پزشک هر گونه اقدامی را انجام دهد معاینه کامل از دندان ها و دهان بیمار انجام می دهد و وضعیت سلامت آن را بررسی می کند. با کمک تصاویر رادیوگرافی موقعیت دندان ها، شرایط بافت لثه و وضعیت استخوان فک را چک می کند. اگر بیمار دارای شرایط کاشت ایمپلنت دندان باشد، پزشک درباره ی روند عمل برای آن توضیحاتی ارائه می دهد.

3- کاشت پایه

در این مرحله بیمار تحت بیحسی موضعی و در صورت نیاز بیهوشی عمومی قرار می گیرد. جراح ابتدا یک برش در محل لثه ایجاد کرده، استخوان فک را با ابزار خاص سورخ می کند و پایه ایمپلنت دندان درون استخوان فک که سوراخ شده کاشته می شود. پایه ایمپلنت که محکم شد اطراف آن را بخیه می کند. مدت زمانی نیاز است تا پایه استخوان جوش بخورد.

4- اضافه کردن قطعه اباتمنت به پایه ایمپلنت دندان

پس از گذشته چند ماه که پایه ایمپلنت جوش خورد بیمار به کلینیک لبخند سپید مراجعه می کند  و بر روی پایه ایمپلنت قطعه کوچکی به نام اباتمنت متصل می شود. این قطعه بین پایه و روکش دندان قرار می گیرد.

5- گذاشتن روکش بر روی پایه

در مرحله آخر بر روی پایه باید روکش دندان نصب شود. و این کار بسته به هزینه ای که بیمار می کند و ترجیح دندانپزشک متفاوت است و می توان انواع مختلف روکش ها را روی اباتمنت قرار داد.

روکش زیرکونیا چیست؟

روکش زیرکونیا فلز بسیار سخت، رنگ آن روشن واز نظر شیمیایی ماده ای خنثی است. در وسایل الکتریکی از روکش زیرکونیا استفاده می شود. با پیشرفت علم و ساخته شدن مواد سرامیکی مقاوم در برابر شکست، علم دندان پزشکی از این مواد زیرکونیا بی بهره نماند.

از ویژگی های خوب این روکش این است که با بافت بدن انسان سازگاری دارد و باعث تحریک آن نمی شود. ظاهر روکش زیرکونیا شبیه دندان است، و رنگ آن را با توجه به سایر دندان ها می توان تنظیم کرد.

به دلیل مقاومت رنگ بالایی که این ماده دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. و به دلیل مقاومت سایشی بالایی که دارد برای انواع دندان ها قابل استفاده می باشد.

روکش دندان

چسب روکش زیرکونیا

چسب روکش های دندانی بر اساس نوع روکش ها متفاوت هستند. در یکی از بهترین مطب های دندانپزشکی در شرق تهران به نام لبخند سپید از چسب های رزینی روال کیور برای روکش زیرکونیا استفاده می شود. زیرا به دلیل عملکرد بسیار ساده و قدرتمندی  آن و نیز نداشتن ماده مضر در ترکیب این نوع از چسب هیچ ضرری برای دهان و دندان ها ندارد و موجب تغییر رنگ دندان نمی شود.

استحکام روکش زیرکونیا

روکش زیرکونیا بسیار مقاوم تر از روکش های فلزی است زیرا جنس آن ها سرایکی می باشد. و به همین دلیل از تیره شدن لثه جلوگیری می کند و هنگام لبخند زدن لایه های فلز در دهان نمایان نمی شود.

قیمت روکش زیرکونیا

روکش زیرکونیا به دلیل این که از مواد درجه یک ساخته می شود قیمت بالاتری نسبت به دیگر روکش ها دارد. اما می توان گفت تنها روکشی است که همراه با گارانتی مادام العمر عرضه می شود. با مراجعه به سایت کلینیک لبخند سپید می توانید از قیمت روز روکش زیرکونیا اطلاع یابید.

لمینت هالیوودی

لمینت دندان با اصلاح ناهنجاری های دندان می تواند در داشتن لبخند هالیوودی کمک کننده باشد. در این روش انواع مشکلات دندان مانند خراشیده شدن و تغییر رنگ دندان، کجی دندان و… قابل درمان می باشد. لمینت هالیوودی معمولا از جنس سرامیک یا پرسلن می باشد و از استحکام بالایی برخوردار است.

لمینت هالیوودی به هیچ گونه جراحی دندانپزشکی بر روی دندان نیاز ندارد. به سادگی روی دندان قرار می گیرد و گاهی ممکن است بخشی از دندان برای قرار گرفت لمینت روی دندان های پوسیده و کج تراش بخورد که توسط پزشک این کار بدون درد و آسیب به لثه و دندان انجام می شود.

لمینت هالیوودی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی برای لمینت هالوودی مناسب هستند که فقط می خواهند نقص های خدشه دار کننده زیبایی لبخند را برطرف کنند. متقاضیان این درمان باید از سلامت دندان و دهان برخوردار باشند و دچار بیماری های لثه و پوسیدگی دندان نباشند.

افرادی که مشکلاتی مانند بدرنگ شدن جزئی دندان، نامرتب و کج بودن جزئی دندان، یک اندازه نبودن فاصله بین دندان ها، بافت اضافی لثه و یا یکنواخت نبودن خط لثه را دارند می توانند به کلینیک لبخند سپید مراجعه کنند و با توجه به تشخیص پزشک متخصص در این زمینه از لمینت هالیوودی بهره مند شوند.

تعداد دندان هایی که باید لمینت هالیوودی شود به طرح لبخند هر بیمار بستگی دارد. برخی از بیماران هنگام لبخند زدن 4 تا 6 دندان آن ها دیده می شود و برخی از آن ها لبخند پهن تری دارند و دندان های عقب آن ها نیر باید لمینت شود.

مزایای لمینت هالیوودی

  • داشتن دندان های منظم
  • داشتن دندان های درخشان و سفید
  • پرکردن فاصله بین دندان ها
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش سلامت دندان
  • مناسب برای افرادی که جایگاه اجتماعی خاصی دارند و به زیبایی ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند.

معایب لمینت هالیوودی

  • پوسیدگی و نکروز دندان
  • التهاب لثه
  • از دست دان شکل طبیعی دندان
  • آسیب دستگاه معده و گوارش
  • هزینه بسیار بالا

بهترین دندانپزشکی در شرق تهران

دندان پزشکان کلینیک لبخند سپید ارائه دهنده خدمات روکش زیرکونیا، ایمپنت دندان، لمینت هالیوودی و… در شرق تهران می باشند. برنامه ریزی صحیح و به کار بردن تکنولوژی های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد با عث می شود تا به صورت دائم دندان های درخشان، بدون درد و لبخندی زیبا داشته باشید. برای اطلاع از قیمت خدمات این کلینیک به سایت لبخند سپید مراجعه نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا