بیماری های بزرگسالان

همه چیز درباره ی جراحی پلک

جراحی زیبایی پلک

کاربرد چشم ها فراتر از دیدن است ، آن ها احساسات ما را به دیگران منتقل می کنند. جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی برای بازگرداندن حالت طبیعی چشم ها و طراوت و شادابی آن ها انجام می گردد.

این عمل موجب می شود چشم ها جوان تر به نظر برسند.

زیبایی چشم هایتان

پلک های ما ظریف ترین و نازک ترین پوست را دارند ، بنابراین جای تعجب نیست که نشانه های پیری زودتر از بسیاری از مناطق دیگر به سراغ چشم ها می آیند.

پیری پلک ها تنها بر ظاهر چشمان ما اثر نمی گذارند و از آن جا که بیانگر احساسات ما نیز هستند ، در صورت مواجهه با افتادگی و چروکیدگی می توانند ظاهری خسته ، غمگین و خشمگین را حتی زمانی که احساس خوبی داریم به نمایش بگذارند.

جراحی زیبایی پلک برای کمک به مقابله با این تغییرات و بازگرداندن جوانی و طراوت به چشم ها طراحی شده است.

نتایج به دست آمده در بالا بردن کیفیت زندگی موثر بوده و به بیمار کمک می کند در مورد ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی است که بر روی پلک انجام می شود. هرچند بسیاری افراد این جراحی را برای اهداف زیبایی انجام می دهند ، ولی برخی نیز آن را برای رهایی از پلک های افتاده ای که باعث پیر به نظر رسیدن آن ها می شود ، انتخاب می کنند.

عمومیت بلفاروپلاستی در میان زنان و مردان ، یکسان می باشد.

چه زمان باید جراحی بلفاروپلاستی را انتخاب کنیم ؟

 برخی علل رایج :

  • وقتی پلک های شما در اثر بالا رفتن سن ، شروع به افتادن می کند این امر باعث اختلال در بینایی می شود.
  • وقتی پلک ها در اثر تجمع مقدار زیادی چربی در پلک بالایی ، پف کرده به نظر می رسند.
  • وقتی ناحیه زیر پلک به همان دلیل فوق الذکر ، پف کرده می باشند.
  • وقتی پلک پایینی شما شروع به افتادن می کند و به همین دلیل ، داخل چشم شما دیده می شود.
  • وقتی پلک ها در اثر بالا رفتن سن ، دچار چین و چروک می شوند.

تکنیک های جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا اصطلاحا جراحی لیفت پلک ، می تواند به ایجاد یک ظاهر طبیعی و جوان برای چشم هایی که خسته و پیر به نظر می رسند ، کمک کند.

لیفت پلک یک روش بسیار متفاوت است که قادر است افتادگی پوست را ترمیم کند و چین و چروک ها را نرم و صاف نماید ، پف زیر چشم ها را کاهش دهد و علائم دیگر پیری در اطراف پلک های بالایی و پایینی را تصحیح کند.

جراحی زیبایی پلک در واقع شامل تعدادی از تکنیک های مختلف جراحی است.

تکنیک هایی که یک جراح زیبایی استفاده خواهد کرد بستگی به معاینه چشم ، آناتومی بیمار و تغییرات خاصی دارد که باید برای دستیابی به اهداف مورد نظر انجام شود.

برای هر بیمار ، لیفت پلک ممکن است شامل عمل جراحی پلک فوقانی ، لیفت ابرو با یا بدون لیفت پیشانی یا جراحی پلک پایینی باشد.

جراحی پلک بالا

  • وقتی چشم هایتان همیشه خسته به نظر رسید و به صورتی بود که شما را ناراحت یا بی احساس نشان داد.
  • وقتی پلک های بالایی شما به گونه ای بود که بقیه فکر کردند فاقد مژه هستید.

این موارد ناشی از افتادگی و چین و چروک پوست بر روی پلک های فوقانی می باشند و جراحی زیبایی پلک فوقانی کمک می کند تا پوست اضافی برداشته شده ، شکل طبیعی به پلک ها بازگردد و ظاهر آنها بازتر و تازه تر به نظر آید.

چگونگی جراحی

جراحی پلک فوقانی معمولا شامل برش هایی است که در ناحیه چین های طبیعی بالای چشم انجام می شود و از طریق آن ، جراح زیبایی شما یک مقدار دقیق از پوست و چربی اضافی را برداشته و عضلات اطراف آن را مطابقت می دهد تا نتیجه مورد نظر بدست آید.

جراحی پلک پایین

  • وقتی چشمانتان همیشه پف دارد و زیر چشمتان افتاده شده به طوری که انگار کم خوابی دارید.

شما دچار پف پلک پایین شده اید.

چنین مشکلی می تواند با گذشت زمان بیشتر شود و پوست حالت لاستیکی خود را از دست بدهد.

پف پلک پایین حتی در افراد جوان نیز رخ داده و چهره آن ها را بزرگتر از سن واقعی نشان می دهد.

جراحی زیبایی پلک پایین ، می تواند یک راه حل عالی برای اصلاح کیسه های زیر پلک باشد. انواع روش های جراحی برای این کار وجود دارد که جراحان زیبایی می توانند برای بهبود مشکلات پلک های پایین از آن ها استفاده کنند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، می تواند از طریق ایجاد برش در داخل پلک ، چربی اضافه را حذف یا جابجا کند و بدین ترتیب یک پلک صاف ، یکنواخت و طبیعی را برای شما به ارمغان آورد.

بسته به نوع مشکل شما ، پوست افتاده و اضافی برداشته می شود یا در برخی موارد ممکن است ماهیچه پلک پایین برای ارائه نتایج طبیعی تر و موثرتر ، محکم شود.

نحوه انتخاب جراح زیبایی پلک

  • در هنگام مشورت با جراح زیبایی مد نظر خود ، در مورد تجارب او در جراحی زیبایی چهره بپرسید.
  • عکس های قبل و بعد بیمارانی که توسط این پزشک جراحی شده اند و مشکل آن ها مشابه شماست را با دقت بررسی کنید.
  • نتایج برای هر شخص منحصر بفرد است ،اما عمل های قبلی جراح بهترین شاخص از رویکرد زیبایی شناختی جراح مورد نظر است
  • مطمئن شوید جراحی را که انتخاب کرده اید ، دارای تجربه جراحی پلک برای بیمارانی است که قومیت شما را دارند.

همچنین باید توجه داشته باشید که جراح مورد نظر شما باید عمل جراحی را در یک مرکز جراحی معتبر انجام دهد.

آیا می توان جراحی بلفاروپلاستی را با لیزر انجام داد ؟

گزینش روند جراحی پلک کاملا به انتخاب شما وابسته بوده و می توانید در خصوص گزینه منتخب و مزایای آن با پزشک خود گفتگو کنید.

روند کلی بلفاروپلاستی با تیغ جراحی و لیزر ، اساسا مشابه می باشد.

البته میزان کبودی و تورم با درمان لیزر ، در مقایسه با اجرای همین روند با استفاده از اسکالپل ، کمتر است و علت آن ، این است که در طول درمان لیزر ، CO2 ، رگ های خونی را می بندد ، در حالی که این حالت در روند جراحی با اسکالپل ، ایجاد نمی شود.

به طور خلاصه ، وقتی شما جراحی بلفاروپلاستی با لیزر را انتخاب می کنید ، نتیجه سریع تر مشاهده می شود.

ناگفته نماند که دقت جراحی بلفاروپلاستی لیزر در مقایسه با جراحی های متعارف ، بیشتر است.

مزایای جراحی پلک

جراحی پلک با اهداف زیر بر روی زنان و مردان انجام می شود :

  • کاهش افتادگی پلک
  • به حداقل رساندن پف زیر چشم
  • افزایش دامنه بینایی
  • حذف خطوط و چین و چروک های ریز در اطراف چشم ها
  • حفظ شکل ظاهری طبیعی در چشم ها

نکته مهم در رابطه با جراحی زیبایی پلک

در عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک ؛ این امکان وجود دارد که به طور همزمان هر دو پلک فوقانی ، هر دو پلک پایین یا هر چهار پلک را جراحی نموده و پف و افتادگی موجود در آن ها را مرتفع ساخت.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

  • افرادی که تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار گرفته اند ؛ پس از ترخیص از مرکز جراحی و از بین رفتن تاثیر داروی بی حسی یا بیهوشی ، ممکن است احساس درد خفیفی داشته باشند ؛ این امر نگران کننده نبوده و با مصرف داروهای مسکن تجویز شده می توان درد ناشی از جراحی را التیام بخشید.
  •  کبودی و تورم ناشی از عمل ، پس از کلیه اعمال جراحی بروز نموده و مسئله ای بدیهی تلقی می گردد ؛ این اتفاق بعد از جراحی زیبایی پلک نیز رخ خواهد داد ، لذا افراد نباید از رویارویی با این رخداد دچار نگرانی شوند ؛ چرا که به مرور و غالبا پس از چند روز یا نهایتا پس از چند هفته فروکش کرده و از بین می رود. ( برای کنترل ورم و کبودی به وجود آمده ، می توانید به مدت یک الی 2 روز پس از جراحی از کمپرس یخ استفاده نمایید )
  • تا چند وقت پس از عمل بلفاروپلاستی ، نحوه خوابیدن فقط به صورت طاقباز مجاز می باشد ؛ زیرا به هیچ وجه نباید چشم ها با بالش تماس داشته و تحت فشار قرار گیرند. ( توصیه می شود بعد از جراحی پلک در هنگام خواب دو بالش زیر سرتان بگذارید و بدین ترتیب از پیشروی کبودی و ورم جراحی جلوگیری نمایید )

سایر مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

  • تغذیه بعد از جراحی بلفاروپلاستی ، محدودیت خاصی نداشته و در واقع می توان گفت که افراد پس از این عمل جراحی مجاز به مصرف غذاهای معمول خواهند بود.
  • البته توصیه می شود طی دوران نقاهت جراحی پلک ، از مصرف نمک و ادویه جاتی همچون فلفل که سبب تشدید تورم ناشی از عمل می شوند خودداری نموده یا این که مصرف آن ها را به حداقل برسانید.
  • بعد از جراحی پلک ، ممکن است پلک های شما با ترشحات مختصری مواجه شده یا این که حالتی چسبناک پیدا کنند ؛ در چنین مواردی با مصرف قطره های تجویز شده می توان به رفع این حالات کمک قابل توجهی کرد.
  • تاری دید ، دوبینی ، حساسیت چشم ها به نور و اشک ریزش ؛ از عوارض شایع جراحی زیبایی پلک به شمار می روند که تدریجا مرتفع می گردند.
  • خشکی چشم از دیگر مواردی است که پس از جراحی پلک ، ممکن است افراد با آن روبرو شوند ؛ لذا جراح پلک بدین منزله قطره های اشک مصنوعی تجویز خواهند نمود.
  • بخیه های عمل بلفاروپلاستی ، عموما 5 الی 7 روز پس از جراحی توسط جراح معالج شما برداشته خواهند شد ؛ در پی آن تورم پلک ها به تدریج رفع شده و در نتیجه ، پلک های شما ظاهر مناسبی خواهند یافت.
راضی بودید؟

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا