روان درمانی

تکنیک های جدی بودن را جدی بگیرید!

جدی بودن و به دست آوردن احترام

برای این که احترام دیگران را به دست بیاوریم جدی بودن مساله ای بسیار حائز اهمیت می باشد و کسب این احترام کار چندان سختی نیست. پس باید آن را با یادگیری روش هایی که گفته می شود به دست آورد، یعنی مثل شانس و برنده شدن نیست باید با آن برخورد کرد. شما هنگامی که برای اولین بار به مکانی وارد می شوید مردم شما را بی طرف نمی بینند و با یکسری اخلاق و عادت هایی که دارید آن ها یک نظر خاصی به شما دارند. با توجه به اقدامات و ارائه شما در بازار نیروی کار می توانید خود را به عنوان یک عضو جدیدی از تیم و یا یک فرد لایق و دانا و یا یک فرد از زیر کار در برو و ناشایست نشان دهید که همه این ها بسته به نوع رفتار فردی شماست. در ادامه به معرفی تکنیک های جدی بودن می پردازیم.

آشنایی با تکنیک های جدی بودن

بعضی از افراد بسیار جدی بوده و برخی دیگر شوخ بوده و اصلا جدی نیستند. اکثر اوقات در برابر جدی بودن از شاد و شوخ بودن بکار می رود این در حالی است که صحت ندارد و یعنی افراد شوخ طبع زیادی هستند که در عین حال و واقعیت بسیار افراد جدی و مسئولیت پذیری می شوند. یا این که برعکس برخی اشخاص با این که روحیه و انرژی شادی ندارند ولی در بعضی مواقع جدیت خاصی هم ندارند.
بنابراین در این جا می توانیم بگوییم که جدی بودن یک خصوصیت رفتاری شگفت انگیز بوده که احتمالا اکتسابی هم است که البته با آشنایی با تکنیک ها و تمرین کردن به دست می آید. در این جا می توانیم بگوییم برای این که اغلب مردم به شما احترام بگذارند و ایده و عقیده های خود را بپذیرند اولین قدم این است که اطمینان کنند و اطرافیان شما را جدی بگیرند و این مشخص است که جدی بودن نیازمند سعی و صداقت بسیاری است.

مراحل جدی بودن

در واقع سوالی که پیش می آید می توان گفت چگونه جدی باشیم؟ بسیار واضح است که وقتی شما می خواهید فرم و شکل بگیرید برای موفقیت در هر حوزه ای احساس به نیاز پیدا می کنید که به طور جدی مورد توجه قرار بگیرید و جذب این عادت یکی از بهترین راه های رسیدن خواهد بود. با رعایت این نکات از تکنیک های جدی بودن می توانید استفاده کنید. که جدی باشید تا جدی گرفته شوید، احترام بیشتر سبب خواهد شد تا سایر افراد شما را جدی بگیرند، احترام دیدن از مردم در نتیجه احترام گذاشتن به دیگران و جدیت به کار به وجود می آید.

حضور اول وقت داشته باشید

نیاز به آن نیست که ۱ ساعت قبل از جلسه حاضر شوید ولی همین که چند دقیقه زودتر خود را در محل ملاقات حاضر کنید کافی است. چه بسا در صورتی که شرکت شما نیاز به خط مشی بسیار سهل گیری داشته باشد یعنی هنگامی که به جزئیات توجه می شود رئیس شما خواهد فهمید که شما با تاخیر به سرکار می آیید. به هیچ عنوان اجازه ندهید که تاخیر صورت گرفته شهرت شما را به خطر اندازد.

در صورتی که برخی افراد امکان دارد به صورت طبیعی مطمئن باشند بسیاری از افراد دیگر در این امر مشکل دارند. به خاطر بسپارید که اعتماد به نفس در یک شب به دست نمی آید و باید این مهارت را تمرین کنید. در این حالت به صورت طبیعی فردی با اعتماد به نفس نیستید و امکان این وجود دارد زمان زیادی را صرف پیشرفت و احتیاج داشته باشید ولی استرس نداشته باشید که با کمی تمرین شما حتما موفق خواهید شد.

همه چیز را سریع قبول نکنید

افراد بله قربان گو خیلی زود خود واقعی خود را نشان می دهند و مشخص خواهند شد که آن چه از این کار قسمت شما می شود ناپایدار و بیهوده و کوتاه مدت است. پس برای تکنیک جدی بودن همه چیز را بدون چون و چرا قبول نکنید.

برای رسیدن به هدف سخت کوش باشید

خیلی از افراد به خودشان قول های مسخره ایی می دهند که در واقع جای افسوس دارد. مثلا: من تا روزی که زنده باشم با فلان کس حرف نخواهم زد. شمایی که اینقدر به قول های تان پایبند هستید پس بیایید از این قول ها برای پیروز شدن و رشد به خودتان بدهید. فقط قول های ما خلاصه شده اند به تلافی کرده و کینه دوزی بیایید قول و قرار بگذارید که ثروتمند خواهید شد و به افراد بی بضاعت کمک خواهید کرد. برای رسیدن به هدف خود جدی باشید تا حدی که فقط مرگ بتواند شما را از هدف دور کند.

متواضع و فروتن باشید

یکی از مهم ترین مسئله در تکنیک های جدی بودن این که هر فرد باید در زندگی خود رعایت کند اگر به شهرت و موفق برسید حتما ثروتمند خواهید شد. تواضع یکی از خصوصیت های مهم در هر فرد است که اگر در محل باشد برای ایجاد احترام متقابل رعایت آن ضروری است.

شما با سکوت کردن می توانید چیز خوبی برای گفتن داشته باشید، در صورتی که بخواهید حرفی بزنید که نامناسب و نابخردانه باشد حتما روی دیدی که مردم به شما دارند تاثیر منفی خواهد گذاشت. با تلاش نسبت به آرام گرفتن حس مثبت بگیرید مگر آن که حرفی برای گفتن داشته باشید. این در صورتی است که شما حتی سخنی باارزش دارید ولی باید توجه به کلمات و جملات داشته باشید. با این کار موجب می شود هر کلمه ای که از دهان شما بیرون می آید باارزش باشد و سایر مردم آن را جدی بگیرند.

زندگی خصوصی خود را پوشیده نگه دارید

شما در طول روز با افراد زیادی برخورد خواهید داشت ولی این دلیلی نیست که بنشینید و از تمام جریانات زندگی خود برای یک یک آن ها تعریف نمایید. شما حتما می توانید تصویری جدی از خود در ذهن آن ها ایجاد کرده و تلاش کنید درباره مباحث زید با کسی بحث و گفتگو نکنید، مثل؛

  • سیاست
  • مذهب
  • مشکلات در روابط
  • تفریحات و آخر هفته با دوستان
  • حتی مشکل با همکار یا همسایه

به پوشش خود اهمیت بدهید

یکی دیگر از تکنیک های جدی بودن در لباس پوشیدن توجه داشته باشید تا حدی که از روی ظاهر اکثر مردم مورد قضاوت قرار می گیرند. به خاطر بسپارید که ارتباط لباس با شخصیت حائز اهمیت است و توجه به کیفیت لباس های شما، نقش مهم و اساسی در قضاوت سایر افراد دارد. از نحوه لباس پوشیدن در محل کار از قانون فرم لباس پیروی کنید و آن را به بهترین نوع از نظر تمیزی و مرتب بودن بپوشید.

بیش از آنچه که فکر می کنید خود را آماده نمایید

تفاوتی ندارد که شما برای مصاحبه یا یک جلسه ساده صبحگاهی می خواهید سخنرانی کنید. باید همیشه بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید خود را مهیا کنید که با کمی تحقیق بیشتر این کار مورد انجام است. شما با چند برنامه احتمالی بیشتر می توانید اکثر مردم را تحت تاثیر قرار دهید. مگر این که شانس بیاورید و اصلا نیاز به این آمادگی و توانایی نداشته باشید. اگر شما آن را به صورت عادت روزانه انجام دهید اصلا در یک جلسه بدون آمادگی قبلی شرکت نخواهید کرد و این امر موجب می شود تا مردم شما را جدی بگیرند.

بیشتر اخبار را بخوانید

از دیگر تکنیک های جدی بودن می توان به این امر ساده و مهم اشاره کرد. سعی نمایید که خبر های مهم و بین المللی در صنعت کار خود را دنبال کنید. در این صورت شما فرصتی نخواهید داشت که هر روز این اطلاعات را بیرون بیاورید و اگر موضوع توسط رئیس یا همکار و یا مشتری گفته شد شما حتما خوشحال خواهید شد که قبل آن این موضوع را مروری کرده اید. شما با مطالعه خوب در کارتان رشدی خوب خواهید داشت که مردم هم خواهند فهمید شما فردی سخت کوش هستید.
با رعایت کردن تکنیک هایی که در بالا ذکر شد به جدیت خواهید رسید. این امکان وجود دارد که یک شبه احترام به دست نیاورید ولی این عادت بر مردم تاثیر می گذارد. پس کمی تامل و صبر می تواند بزرگ ترین ابزار برای جدی بودن باشد بنابراین بهتر است همواره در نظر گرفته شود.
جدیت در زندگی و کار هدفی است که بسیاری از افراد موفق آن را همیشه مد نظر داشته و اصول آن را رعایت کرده اند. با انضباط شخصی و تمرکز روی هدف می توانید درصد موفقیت خود را افزایش دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا