مجله

جراحی بینی ترمیمی فوق العاده با فیلم

حتما تا به حال افراد زیادی را دیده اید که به هدف زیباتر شدن و ایجاد تغییر در صورت خود به سراغ جراحی بینی رفته اند و در این پروسه تغییر ایجاد شده ، ولی زیبایی حاصل نشده است یا حتی بدتر ، نه تنها فرم بینی بهم ریخته است بلکه مشکلاتی مثل مشکل در تنفس نیز به وجود آمده است. اما این اشخاص چه اقدامی باید انجام دهند؟ باید تا آخر عمر با یک بینی دفرمه زندگی کنند؟ جواب خیر است. عمل بینی ترمیمی با رفع ایرادات و اصلاح آن ها به کمک این افراد آمده است ؛ پس جای هیچ نگرانی نیست.

چرا باید برای انجام این جراحی به سراغ بهترین جراح بینی برویم؟

این عمل ، از سخت ترین پروسه های زیبایی محسوب می شود. به همین خاطر شخصی که آن را به انجام می رساند باید باید از مهارت و تبحر کافی برخوردار باشد. به علاوه ، هدف بیمار در ابتدا رفع ایراداتی است که توسط یک جراح بی تجربه ایجاد شده ، بنابراین برای جلوگیری از تکرار آن طبیعتا این بار باید نهایت دقت را به خرج دهید تا این بار به آن ظاهر و نتیجه ای که همیشه دنبالش بودید برسید. جای زخم تشکیل شده نیز می تواند نتیجه نهایی این جراحی را محدود کند.

عمل بینی ترمیمی با جراحی اولیه تفاوت دارد؟ چه اقداماتی در آن انجام می شود؟

معمولا چون در این جراحی ساختارهای داخلی و خارج بینی تغییر کرده و ممکن است بخش هایی از آن مثل غضروف بیش از اندازه برداشته شده باشد ، نیاز است تا برای حمایت از تیغه و نوک بینی ، از غضروف مصنوعی استفاده شود. البته گاهی اوقات این غضروف نه از مواد مصنوعی ، بلکه از بدن خود بیمار برداشته شده و در مرحله بعد به بینی پیوند می خورد. این غضروف ها اغلب از گوش و در موارد نادری از دنده برداشته می شوند. بعد از آن ، برای مثال اگر تیغه بینی سوراخ یا کج شده باشد ، جراح آن ها را ترمیم می کند. البته توجه داشته باشید که با وجود تمام تلاش های پزشک ممکن است باز هم بینی به شکل کامل اصلاح نشود. در کل درصد موفقیت این عمل نسبت به عمل اولیه پایین تر است ، ولی همانطور که پیش تر اشاره کرده بودیم ، زمانی که بهترین جراح بینی را انتخاب کرده باشید ، تقریبا نیازی به نگرانی در این مورد ندارید. چون در این صورت ایرادات بینی یا به طور کامل و یا تا حد زیادی ترمیم می شوند و شما دوباره می توانید با اعتماد به نفس و چهره ای زیباتر از همیشه در جمع دوستان و آشنایان خود ظاهر شوید.

نکته ای که خیلی باید به آن توجه کنید این است که تصمیم به انجام این پروسه فقط و فقط باید توسط خودتان گرفته شود. اول از همه مطمئن شوید که بینی شما بعد از عمل واقعا دچار مشکل عملکردی شده یا خیر! اگر با معاینه پزشک هیچ مشکلی پیدا نشد پس نیازی نیست که دوباره زیر تیغ جراحی بروید و ریسک های همراه آن را به جان بخرید. علاوه بر این ها باید یک بار دیگر دوره نقاهت را بگذرانید و تا مدتی از فعالیت های مورد علاقه خود دور بمانید. همچنین سعی نکنید دماغ خود را با نظر دیگران انطباق دهید ، زیبایی یک موضوع نسبی است و با گذشت سال ها همواره در حال تغییر بوده است. مثلا اگر به خاطر داشته باشید در سال های گذشته که این جراحی زیبایی به تازگی میان ایرانیان طرفدار پیدا کرده بود ، تقریبا تمامی افرادی که به سراغ آن می رفتند مایل بودند یک بینی خیلی کوچک و سر بالا داشته باشند ، اما امروزه این شکل از دماغ مصنوعی به نظر می رسد و مردم بیشتر دنبال یک  بینی طبیعی و خوش فرم هستند. پس تنها نظر خودتان را مد نظر قرار دهید.

نحوه به انجام رساندن عمل ترمیمی بینی هم فرق زیادی با عمل قبلی ندارد ، پس فکر نکنید چون این جراحی “ترمیمی” است یعنی قرار است کار کمتری روی دماغ صورت گیرد. درست مثل بار قبل شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید و دکتر علی جاودانی هم با بهره گرفتن از تکنیک باز یا بسته کار خود را شروع می کند. شاید برای شما هم این سوال پیش آید که دوره نقاهت چه؟ این دوره نیز فرقی با حالت قبلی ندارد ، چون بهرحال شما تحت یک روند تهاجمی قرار می گیرید و باید به بدن خود تا حد ممکن استراحت دهید ، وگرنه تمامی زحمات شما و دکترتان بر باد می رود. البته که برای به حداقل رساندن عوارضی که این جراحی به وجود می آورد ، می توانید در خانه یک سری کارها را انجام دهید. مثلا تا مدتی هنگام خوابیدن سر را بالاتر از بدن قرار دهید یا فین نکنید. نکته مهم دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که هر چند ماه یک بار باید از مطب وقت بگیرید تا پزشک وضعیت بینی شما را بررسی کند.برای اطلاعات در مورد جراحی بینی روی لینک کلیک کنید.

عمل بینی ترمیمی فقط به خاطر خطای پزشکی رخ می دهد؟

خیر ، گاهی اوقات دکتر از علم روز دنیا و همه تکنیک های جدید بهره می گیرد و تمام تلاش خود را می کند ، نتیجه نیز کاملا طبق انتظار زیباجو خواهد بود ؛ اما هیچکس نمی داند زندگی چه چیزی را برای ما در پیش دارد! به دلایل مختلفی مانند شرکت در ورزش های خطرناک مثل دوچرخه سواری ، فوتبال و بوکس امکان دارد فرد زمین بخورد یا به دلیل برخورد با دیگر بازیکن ها ، بینی دچار شکستگی یا انحراف شود. حتی تصادفات رانندگی هم یکی از عواملی هستند که ریسک دفرمه شدن دماغ را بالا می برند. پس در این موارد هم می توانید با مراجعه به بهترین جراح بینی این عیوب را به بهترین شکل ممکن برطرف سازید و بار دیگر به آن صورت متقارن و زیبا باز گردید. برای پرهیز از رخ دادن این اتفاقات هم می توانید هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنید ، یا در ورزش هایی خاص از کلاه ویژه کمک بگیرید تا آسیبی به صورت و دماغتان نرسد.

منبع : www.javdanimd.com

راضی بودید؟

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا