بیماری های کودکان

سوراخ قلب جنین در اکوی قلب ( سوراخ بین بطنی )

سوراخ بین بطنی در نوزدان

قلب از چهار حفره تشکیل شده است.

دو حفره در بالا به نام دهلیز و دو حفره در پایین به نام بطن.

بطن ها محفظه های پمپاژ قلب هستند. پزشکان از سوراخ بین دو بطن به عنوان نقص سپتوم بطنی (VSD) یاد می کنند (کلمه “سپتوم” به دیواره بین دو بطن قلب اشاره دارد.)

نقص دیواره بین بطنی (VSD) یا به اصطلاح مردم سوراخ قلب ،یکی از رایج ترین نقایص مادرزادی قلب است.

در این بیماری، سوراخی در دیواره بین دو محفظه تحتانی قلب (بطن راست و چپ) وجود دارد. این سوراخ منجر به افزایش جریان خون بطرف ریه ها می شود. همچنین این سوراخ هنگام پمپاژ قلب باعث می شود. مقدار از خون در هر دو جهت دیواره بین بطنی عبور کند. این بدان معناست که خون غنی از اکسیژن و خون کم اکسیژن، بر خلاف حالت نرمال با هم مخلوط شوند و از قلب به بدن و ریه ها می روند.

برخلاف سایر اشکال شدید تر نقایص مادرزادی قلب، نقص دیواره بین بطنی همیشه قبل از تولد قابل تشخیص نیست. به خصوص اگر سوراخ کوچک باشد.اگر پزشک شما پس از بررسی سونوگرافی معمول شما، به ناهنجاری قلب جنین مشکوک باشد. ممکن است اکوی قلب جنین توسط متخصص اکوی قلب جنین را از شما درخواست نماید. این آزمایش ایمن و غیرتهاجمی است. و ساختار قلب کودک شما و نحوه عملکرد آن را نشان می دهد و به ما کمک می کند تشخیص دهیم. نقص دیواره بین بطنی (VSD) وجود دارد یا خیر. به عبارتی سوراخ قلب جنین در اکوی قلب در اکثر موارد نمایان می شود.همچنین گزینه های احتمالی درمان پس از زایمان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. پزشک قلب جنین در صورت لزوم کودک شما را برای بقیه دوران بارداری از نزدیک تحت نظر قرار خواهد داد.

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا