مجله

بهترین مقاصد جهت سفر پزشکی

 سفر پزشکی

هر ساله میلیون ‌ها نفر در دنیا از نقطه‌ ای به نقطه دیگر سفر می ‌کنند تا با جاذبه‌ ها، مکان‌ های تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه آشنا شوند؛ در واقع این عبارت تعریف ساده گردشگری است. گردشگری در واقع سفر و گردش به نقاط مختلف جهان است که معمولا با هدف تفریح و ماجراجویی انجام می‌ شود، اما حالت ‌های دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد مثل گردشگری تجاری، گردشگری ورزشی، گردشگری مذهبی و گردشگری پزشکی و دیگر موارد که در هر یک هدف از گردشگری چیزی به جز تفریح و خوشگذرانی است یا اصلی‌ ترین هدف موضوع دیگری می باشد که ممکن است تفریح هم در کنار آن وجود داشته باشد.

گردشگری پزشکی یکی از انواع گردشگری بشمار می رود که هدف اصلی آن دریافت خدمات پزشکی و درمانی در کشوری دیگر است که در این نوع گردشگری بیشتر وقت مسافران صرف ملاقات با پزشک و درمان می گردد. اما امکان دارد در طول درمان یا بعد از پایان دوره درمانی از جاذبه های دیدنی مقصد مورد نظر خود هم دیدن کنند، به همین دلیل این مدل سفر نوعی از گردشگری به حساب می آید و حالا سوالی که مطرح می شود این است که هزینه های گردشگری پزشکی چقدر برای افراد تمام می شود؟

باید بگوییم که معمولا گردشگرانی که برای فرآیند درمان خود از کشورهای توسعه یافته ای مثل کشور هندوستان یا مالزی که این روزها طرفداران زیادی هم به خود اختصاص داده اند، با کاهش چشمگیر ۳۰ تا ۷۰ درصدی هزینه های خود می ‌شوند و اما باید هزینه های جانبی مثل هزینه های اقامت، حمل و نقل و تهیه بلیط هواپیما خارجی و خورد و خوراک را هم در نظر داشته باشید. اما در مجموع این گردشگران علاوه بر استفاده از سرویس های خدمات درمانی بهتر و با شانس موفقیت بالاتر، می ‌توانند هزینه کمتری در مقایسه با آنچه باید در کشور خود باید پرداخت نمایند، بپردازند. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین مقاصد جهت سفر پزشکی که توانسته اند در سال های اخیر با پیشرفت حوزه پزشکی در ساسر دنیا سر و صدایی به پا کنند، بپردازیم. پس همراهمان باشید.

آشنایی با گردشگری پزشکی در تور هند

سالانه هزاران گردشگر آمریکایی و اروپایی برای معالجه با تور هند به این کشور سفر می کنند. این در ‌حالی است که حدود یک ‌میلیون هندی در سال بر اثر فقر و کمبود امکانات پزشکی در معرض مرگ هستند و از هر 10 نفر شهروند هندی فقط یک نفر دارای بیمه درمانی است. هند به لحاظ ارزانی خدمات پزشکی در بین گردشگران اروپایی و آمریکایی به شهرت قابل توجهی رسیده است و سالانه هزاران توریست و گردشگر برای درمان و معالجه، عازم تور هند می ‌شوند. در این کشور انواع کلینیک ‌ها و بیمارستان‌ های خصوصی مجهز و نسبتا کم‌ هزینه ای وجود دارد که برای گسترش صنعت توریسم می تواند مفید باشند. سالانه 12 هزار بیمار خارجی در بیمارستان ” آپلو “، در مرکز شهر دهلی ‌نو جراحی می ‌شوند که بیست درصد آن‌ ها از کشورهای آمریکا، کانادا و همچنین کشورهای اروپایی به هند سفر میکنند. خوشبختانه توریسم‌ درمانی در هندوستان یکی از روندهای روبه‌ رشد صنعت گردشگری جهان را نیز به خود اختصاص داده است.

هند یکی از بازیکنان کلیدی در صنعت گردشگری پزشکی  (مدیکال توریسم) است که برای ارائه خدمات بهداشتی و درمان با تکنولوژی پیشرفته در تلاش است. دریافت مراقبت های بهداشتی – درمانی در هندوستان باعث صرفه جویی بین 65 تا 90 درصد پول بیماران در مقایسه با هزینه خدمات مشابه در ایالات متحده خواهد شد و به همین دلیل کشور هند را یکی از کشورهای پر بازدید کننده ترین برای مراقبت های بهداشتی – درمانی می دانند.

بیماران، نه تنها برای کیفیت و مقرون به صرفه بودن خدمات بهداشتی – درمانی بلکه برای جادبه های زیبا و چشم اندازهای معماری هند، این مقصد را انتخاب و بازدید می کنند. در هند، مسافرت های پزشکی ترکیبی از خدمات بهداشتی، لذت، کیفیت و کیفیت را برای مسافران پزشکی فراهم می آورد. بسیاری از بیمارستان ها در هند توسط هیئت ملی اعتباربخشی بیمارستان ها و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی (NABH) و کمیسیون مشترک بین المللی (JCI) اعتبار بخشی شده و مورد تائید هستند. در حال حاضر برخی از بیمارستان های خصوصی در هند با ارائه بسته های مراقبت های بهداشتی – درمانی برای بیماران خارجی که شامل خدماتی همچون ترانسفر مراجعه کنندگان از فرودگاه ها به بیمارستان ها شروع میشود و تا سرویس های اینترنت رایگان و سرآشپزهای خصوصی  و… را ارائه می کنند. علاوه بر این، هندوستان مملو از جاذبه های تفریحی، تاریخی و طبیعتی بکر و چشم اندازهای بی نظیری هست که می توانید در تورهای گردشگری هند تجربه شان کنید.

آشنایی با گردشگری پزشکی در تور مالزی

بسیاری از گردشگران پزشکی که از مالزی دیدن می کنند، از سایر کشورهای آسیایی و نیز از انگلستان، استرالیا و خاورمیانه می باشند. جالب است بدانید که ۱۲۰۰۰ گردشگر پزشکی آمریکایی سالانه همراه با تور مالزی راهی این کشور می شوند و نیز به گزارش شورای سفر بهداشت مالزی، ۶۰ درصد مسافران سلامت از اندونزی به این کشور سفر می کنند. بیماران برای لقاح آزمایشگاهی، درمان تومور، جراحی عمومی و درمان بیماری زنان و دیگر موارد پزشکی به مراکز درمانی معتبر وشناخته شده این کشور مراجعه می کنند. طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۳ میلادی بیان شده، بین ۵۶۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ گردشگر پزشکی از مالزی بازدید کرده اند و اینکه کشور مالزی در سال 2015 و 2016 میلادی جایزه شماره یک مجله پزشکی بین المللی سفر پزشکی را برای ” مقصد گردشگری بهداشت و درمان سال ” را به خواختصاص داده است، با این اوصاف مالزی یکی از بهترین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سراسر آسیای جنوب شرقی می باشد. در آخر اگر کشور مالزی را برای خدمات درمانی خود انتخاب کرده اید می توانید لیست قیمت تور مالزی را در سایت آژانس مسافرتی نامی گشت ایرانیان مشاهده و سپس تور مورد نظرتان را بر طبق بودجه و سلیقه خود انتخاب نمایید.

در ادامه مسافرانی که به نیت کارهای پزشکی خود از مالزی بازدید می کنند، می توانند هزینه های بهداشتی و سلامتی خود را در مقایسه با هزینه های ایالات متحده 65 تا 80 درصد کاهش دهند. قابل توجه شما گردشگران و مسافران سلامت مالزی ایننکه این کشور راحتی بیمار را با اتاق های پنج ستاره ای ارائه می دهد که بیشتر شبیه سوئیت های هتل نسبت به اتاق های بیمارستان می باشد. برای مثال، در مرکز پزشکی Prince Court، برای بیماران هیدروتراپی وجود دارد! در هر دو فرودگاه بین المللی پنانگ و فرودگاه کوالالامپور، شورای سفر بهداشتی مالزی (MHTC) خدماتی را برای گردشگران پزشکی فراهم می کند که خدمات سالن و سرو غذا را از لحظه ای که به مالزی وارد می شوند، فراهم می کند و شما در کنار خدمات درمانی می توانید سفری راحت و خاطره انگیزی را به کوالالامپور مالزی تجربه کنید.

راضی بودید؟

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا