مجله

صندلی ماساژور چیست و 9 فایده مهم آن

چکیده : در سال های اخیر صندلی های ماساژور جایگزین مناسبی برای ماساژ سنتی شده اند و محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. صندلی ماساژور هیچ محدودیتی برای مراجعه به کلینیک ماساژ ندارد و هر فردی می تواند در هر زمانی از شبانه روز ماساژ را تجربه کند.

 

در سال های اخیر صندلی های ماساژور جایگزین مناسبی برای ماساژ سنتی شده اند و محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. صندلی ماساژور هیچ محدودیتی برای مراجعه به کلینیک ماساژ ندارد و هر فردی می تواند در هر زمانی از شبانه روز ماساژ را تجربه کند. اگر نمی دانید صندلی ماساژور چیست و چه فوایدی دارد، پیشنهاد می کنم ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

صندلی ماساژور

صندلی ماساژور چیست؟

صندلی ماساژور همانطور که از نامش پیداست به صندلی ای گفته می شود که با نشستن روی آن می توان قسمت های مختلف بدن را ماساژ داد. باوجود صندلی های ماساژور، دیگر به هیچ درمانگری نیاز ندارید. شما حتی نیازی به درآوردن لباس های خود ندارید. فقط روی صندلی دراز بکشید و تنظیمات لازم را انجام دهید. سپس چشمان خود را ببندید و از ماساژ لذت ببرید. گردن، شانه ها، پشت، دست ها و پاها همگی توسط صندلی ماساژور، ماساژ داده می شوند.

مزایای صندلی ماساژور چیست؟

حالا بیایید در مورد مسائل مهم و اساسی بحث کنیم! مزایای صندلی ماساژور چیست؟ این صندلی با روح و جسم انسان چه می کند؟ مانند ماساژ سنتی، صندلی ماساژور فواید زیادی دارد. بیایید مزایای صندلی ماساژور را معرفی کنیم:

1) استرس را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد که ماساژ می تواند هر نوع استرس را از بین ببرد. تنها با یک بار استفاده از صندلی ماساژور، اندورفین طبیعی در بدن ترشح می شود و خلق و خوی فرد بهبود می یابد. همچنین این صندلی احساس آرامش می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از دفاتر و شرکت ها حداقل یک صندلی ماساژور را در اختیار کارمندان خود قرار می دهند تا تنش و استرس را از محیط کار دور کنند و بهره وری کارمندان را افزایش دهند.

2) افزایش خون در گردن

ماساژ با صندلی جریان خون و مایع لنفاوی را تحریک می کند و گردش خون و همچنین عملکرد رگ های خونی را مانند ورزش بهبود می بخشد. از آنجایی که خون حامل اکسیژن و مواد مغذی حیاتی است، افزایش حجم خون به این معنی است که مغز و کل بدن به طور مناسب و کافی تغذیه می شوند.

3) انعطاف بدن را افزایش می دهد

هرچه ماهیچه ها و مفاصل شل تر باشند، حرکت کردن راحت تر است.شل کردن عضلات و بافت ها از طریق ماساژ می تواند به افزایش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری شما کمک کند. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران معمولاً از صندلی ماساژور یا ماساژور برای افزایش انعطاف پذیری استفاده می کنند. بسیاری از ورزشکاران گزارش می دهند که بعد از استفاده از صندلی ماساژور می توانند راحت تر و بهتر عضلات خود را حرکت دهند. به طور کلی، ماساژ جریان خون و اکسیژن رسانی به عضلات را بهبود می بخشد. اگر ورزشکار هستید، این موضوع برای شما خیلی مهم است.

4) سیستم ایمنی قوی تر

یکی از مهمترین فواید صندلی ماساژور تقویت سیستم ایمنی بدن است. سلول های کشنده زیادی در بدن وجود دارد و بدون گلبول های سفید می تواند آسیب جدی به بدن وارد کند. یک صندلی ماساژور می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند.

5) تسکین درد

بسیاری از پزشکان ماساژ درمانی و صندلی های ماساژ را برای کمک به مدیریت دردهای مزمن و حاد تجویز می کنند. ماساژ می‌تواند ناراحتی‌های روزمره ناشی از بیماری‌هایی مانند فیبرومیالژیا و آرتریت را تسکین دهد و درد ناشی از آسیب‌های اسکلتی عضلانی مانند رگ به رگ شدن عضلات را کاهش دهد.

تحقیقات انجام شده بر روی صندلی های ماساژور نشان داده است که مزایای صندلی ماساژور شامل کاهش شدت علائم بیماری هایی مانند التهاب تاندون زانو و سندرم تونل کارپ است. در بسیاری از موارد، ماساژ به اندازه درمان های دیگر، از جمله داروهای ضد التهابی و جراحی، موفقیت آمیز است. از آنجایی که ماساژ کم خطر و حتی بی خطر است، پس نیازی به نگرانی در مورد عوارض جانبی بعد از ماساژ نیست.

6) خواب عمیق

هر چه آرامتر بخوابید، اضطراب و ناراحتی کمتری خواهید داشت. بنابراین، اگر از بی خوابی یا کم خوابی رنج می برید، یک صندلی ماساژور می تواند یک راه حل عالی باشد. ماساژ می تواند از انواع بیماری ها مانند کم خوابی، اضطراب، افسردگی و دردهای مزمن تسکین دهد. به خصوص اگر قبل از رفتن به رختخواب آن را با صندلی ماساژور ماساژ دهید، متوجه خواهید شد که خواب عمیق و آرامی خواهید داشت. ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد و سطح سروتونین را افزایش می دهد.

فواید صندلی ماساژور

7) بهبود عملکرد ورزشی

بهبود عملکرد ورزشی یکی دیگر از مزایای صندلی ماساژور است. ماساژ علاوه بر کمک به بهبود سریع‌تر ورزشکاران از آسیب‌ها، می‌تواند عضلات آسیب دیده را نیز تقویت کند. همچنین احتمال گرفتگی عضلات مزمن را کاهش می دهد.

8) خلق و خوی بهتر

علل احساسات ناخوشایند معمولاً ناشی از درد و ناراحتی عاطفی است. با حذف این عوامل و ماساژ می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و زندگی شما را آسان تر کند. همچنین باعث افزایش احساس لذت مانند سروتونین، اکسی توسین و دوپامین می شود. در نتیجه، احساس بهتر و تمرکز ذهنی بیشتری خواهید داشت.

9) مدیریت بهتر بیماری های مزمن

ماساژ طیف وسیعی از فواید دارد، اما یکی از بهترین آنها بهبود بهتر بیماری های مزمن است. صندلی ماساژور می تواند درمان مناسبی برای کاهش علائم بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون باشد.

ویژگی های یک صندلی ماساژور مناسب

  • راحتی – یک صندلی ماساژور با ساختار بدنی و راحتی با کیفیت بالا انتخاب کنید.
  • شدت ماساژ – مطمئن شوید که ماساژ با شدت مناسب است. برای ماساژ قدرتمندتر، به دنبال صندلی هایی با اجزای برجسته و حرکات قدرتمند باشید. کسانی که ماساژ با شدت کمتر را ترجیح می دهند، ممکن است صندلی ماساژور با غلتک های کوچکتر و سلول های هوا را با حرکات نرم تر ترجیح دهند.
  • تنظیمات – بسیار مهم است که برنامه های از پیش تعیین شده را امتحان کنید. برخی از صندلی های ماساژ، مانند سایر تجهیزات ماساژ، ممکن است برنامه های از پیش تعیین شده ای برای ناحیه پشت داشته باشند. یک صندلی ماساژور با طیف وسیعی از تنظیم می تواند کمک کند. هنگام خرید صندلی، مهم است که در نظر بگیرید برای چند نفر می‌خرید.
  • امکانات – صندلی های ماساژور جدید همگی دارای ویژگی ها و عملکردهایی مانند ماساژ هوشمند، اسکن بدن، ماساژ حالت بدون وزن (جاذبه صفر)، اتصال به بلوتوث، USB، اسپیکر، پخش موسیقی و … هستند.
  • شکل ظاهری – صندلی های ماساژور در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند. برخی از آنها از چرم و چوب صیقلی، چرم و پلاستیک یا ترکیبات و مواد دیگر ساخته شده اند. در حالی که تصمیم گیری نباید صرفاً بر اساس ظاهر صندلی باشد، اما می تواند در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد.
  • محدوده قیمت – همانطور که قبلا ذکر شد، صندلی های ماساژ تجهیزات گران قیمتی هستند. برای تعیین قیمت در هنگام تصمیم گیری نهایی، همیشه باید همه عوامل فوق را در نظر گرفت.

خرید صندلی ماساژور

کلام پایانی

در این مقاله سعی شده است تا مروری جامع بر فواید صندلی ماساژور ارائه دهیم. صندلی های ماساژور یکی از جایگزین های ایده آل برای ماساژ سنتی هستند و می توانند نتایج مشابه یا حتی بهتری را ارائه دهند. زیرا می توانید در هر زمانی از شبانه روز از آن استفاده کنید. برای خرید انواع صندلی ماساژور می توانید به وب سایت طاها لند مراجعه نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا