زیبایی

پروتز باسن و نحوه انجام آن (پروتز و تزریق)

عمل پروتز باسن

خیلی از افراد سعی می کنند با انجام ورزش های خاص و رژیم غذایی مناسب به عضلات باسن خود فرم بدهند تا باسن فرم و ظاهری گرد و زیبا داشته باشد. اما در مقابل بعضی از افراد هم با پروتز باسن، تزریق چربی و سایر روش ها سعی دارند باسن خود را بزرگ و گرد کنند. امروزه بزرگ و گرد کردن باسن در میان خانم ها بسیار پرطرفدار شده است. در اینجا قصد داریم تا به صورت اجمالی درباره مزایا و عوارض عمل جراحی زیبایی پروتز باسن صحبت کنیم

آیا شما گزینه مناسب برای پروتز باسن هستید؟

اگر شما از نظر جسمی سالم هستید و بیماری ندارید و قرص و داروی خاصی استفاده نمی کنید شما می توانید کاندید عمل جراحی پروتز باسن باشید. اگر فرد باسن کوچکی داشته باشد و برای تناسب اندام تمایل داشته باشد که باسن خود را بزرگ کند نیز می تواند این عمل را انجام دهد. عده ای از افراد تمایل دارند که سایز باسن خود را بزرگ کنند و چربی قابل توجهی در سایر قسمت های بدن آنها وجود ندارد از طرفی گردی باسن برای آنها آنقدر مهم نیست مناسب ترین گزینه برای این افراد پروتز باسن است. پزشک برای بزرگ کردن باسن این افراد از پروتز باسن استفاده می کند. تعدادی دیگر از افراد فرم طبیعی و گرد باسن برای آنها مهم است گزینه مناسب برای این افراد در صورتی که چربی مناسبی در سایر قسمت های بدن خود داشته باشند تزریق چربی به باسن است.

اقدامات قبل از جراحی

قبل از هر کار فرد باید به طور کامل با پزشک مشورت کند و انتظارات خود از بزرگ کردن سایز باسن خود بیان کند پزشک باید از وضعیت سلامت بیمار به طور کامل آگاه شود و آزمایش های لازم قبل از عمل انجام شود. سپس به وسیله نرم افزارهای رایانه ای تصویری از باسن عمل شده در اختیار بیمار قرار می گیرد تا از فرم و بزرگی باسن خود بعد از عمل اطلاع پیدا کند. سپس با توجه به نظر پزشک و تمایل خود بیمار یکی از روش های بزرگ کردن باسن را انتخاب می کنند.

نحوه بزرگ کردن سایز باسن به چه صورت است؟

بزرگ کردن سایز باسن توسط پزشک به دو صورت انجام می شود:

  • تزریق چربی به باسن

چربی اضافی سایر نقاط بدن به ویژه چربی موجود در شکم و کشاله ران برداشته می شود و بعد از تصفیه این چربی اضافی به باسن فرد تزریق می شود از آنجایی که چربی از خود فرد گرفته شده است باسن یک فرم طبیعی می گیرد. در ضمن شما از چربی اضافی بدن که در سایر قسمت های بدن است و سبب ظاهر بدی شده است می توانید راحت شود و به قول معروف بایک تیر دونشان می زنید. در این روش برش کوچکتری در ناحیه باسن ایجاد می شود. مدت زمان بهبودی کوتاهتر است. می توانید این چربی را به هر قسمتی از باسن خود که تمایل دارید تزریق کنید.

  • ایمپلنت یا پروتز باسن

در این روش نیاز است که فرد یک شب در بیمارستان بستری شود سپس فرد تحت بیهوشی عمومی یا اپیدورال قرار می گیرد و جراح پلاستیک با ایجاد برش در ناحیه دنبالچه فرد پروتز باسن را در جای مشخص قرار می دهد. بعد از دو ساعت عمل تمام می شود. جنس پروتز باسن از نوع سیلیکون نرم است. بلافاصله بعد از عمل باسن فرد کبود و متورم می شود مزیت این روش این است که نتیجه عمل باقی می ماند و چربی تزریق شده جذب بدن نمی شود.

اقدامات بعد از جراحی

بلافاصله بعد از جراحی لوله هایی به بیمار وصل می شود تا خون ابه ها را از بدن بیمار خارج کند. بعد از عمل بهتر است بیمار از گن های کشسانی برای بهتر قرار گرفتن پروتز باسن استفاده کند بعد از اثرات بیهوشی معمولا دردهای بیمار شروع می شود. در صورت ادامه دار بودن این دردها حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
روز اول عمل بیمار نباید حرکت کند و باید در خانه استراحت کند فرد به هیچ وجه نباید روی باسن خود بنشیند بلکه باید به صورت دمر دراز بکشد و یا به سمت پهلو باشد. از روز دوم می تواند به آرامی راه برود. لوله تخلیه خونابه ها بعد از مدت یک هفته برداشته می شود. به مدت یک تا دو هفته فرد نمی تواند بر روی باسن خود بنشیند و بعد از این مدت فرد باید یک بالش نرم زیر باسن خود بگذارد. به مدت حدود 60 روز فرد نباید به باسن خود فشار مستقیم بیاورد حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد تا تورم باسن از بین برود و شما بتوانید نتیجه عمل را مشاهده کنید.
فردی که به باسن خود چربی تزریق کرده است با رعایت نکاتی و استفاده از بالش می تواند یک یا دو هفته بعد به محل کار خود بازگردد و رانندگی کند و بعد از دوماه فعالیت های ورزشی خود را آغاز کند. اما فردی که ایمپلنت باسن انجام داده است 3 هفته بعد می تواند به محل کار خود بازگردد و سه یا چهار ماه بعد می تواند فعالیت ورزشی خود را آغاز کند.

خطرات و عوارض این جراحی

  1. به علت بیهوشی عمومی ممکن است عوارضی برای بیمار به وجود بیاید
  2. در صورت تخلیه نشدن خون آبه ها ممکن است در زیر پوست تجمع پیدا کند
  3. ممکن است مدتی در ناحیه عمل بی حسی بوجود بیاید احتمال عفونت و خونریزی
  4.  نیاز به جراحی های بیشتری باشد برای نتیجه بهتر
  5. با وجود این که تزریق چربی به نسبت ایمپلنت باسن کم دردسر تر می باشد اما ممکن است مقداری از چربی تزریقی جذب بدن شود و سبب عدم تقارن در ناحیه باسن شود.ممکن است چربی تزریقی به سمت قلب بیمار برود و سبب مرگ بیمار شود
راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا