زیبایی

بوتاکس گونه، راهی برای از بین بردن افتادگی پوست در ناحیه گونه ها

بوتاکس گونه

شاید یکی از اجزای صورت که در زیبایی افراد بسیار تاثیرگذار می باشد، گونه ها باشند. امروزه یکی از راه های زیبا تر کردن این عضو و همچنین رفع چین و چروک و افتادگی در آن، انجام بوتاکس گونه می باشد. در واقع تزریق بوتاکس در ناحیه گونه ها، یکی از راه های پیشگیری از افتادگی پوست در این ناحیه محسوب می شود.

ابهام زدایی

برای برجسته شدن گونه ها از تزریق ژل گونه استفاده میشود و از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده میشود.

مزایای بوتاکس

افراد مختلف بوتاکس گونه را به منظور اهداف مختلف انجام می دهند. برجسته کردن گونه ها، از بین بردن افتادگی و شل شدگی پوست در این ناحیه، جلوگیری از کاهش چین و چروک، زاویه دار کردن صورت و همچنین کوچک تر کردن فک از جمله کارهایی است که با کمک بوتاکس گونه ، انجام می شود.

همیشه صورت های لاغر، سن شما را بیشتر نشان می دهد و با انجام تزریق در ناحیه گونه ها می توانید این بخش از صورت خود را کمی برجسته تر کرده و در نتیجه صورتی جوانتر و شاداب تر داشته باشید. زیرا در اثر این حجم دادن به پوست در این ناحیه از صورت، از میزان چین و چروک های آن نیز کاسته شده و با فلج کردن عضلات این ناحیه، واکنش پوست را در برابر حالات مختلف صورت مانند خنده کمتر می کند.

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

قبل از انجام بوتاکس نباید از انواع دودها و همچنین مشروبات الکلی استفاده کنید. از چند روز قبل و تحت نظر پزشک، نباید از داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده باشید. روز قبل از انجام تزریق بوتاکس در ناحیه گونه ها، بهتر است که به میزان کافی استراحت کرده و خسته نباشید زیرا خستگی در میزان افتادگی و حساسیت پوست شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بعد از انجام تزریق بوتاکس گونه، بهتر است تا 90 دقیقه نشسته و از تحرک شدید خودداری نمایید. همچنین از ماساژ دادن محل تزریق و یا فشار دادن آن، جدا خودداری نمایید. فراموش نکنید که تا 4 ساعت پس از انجام تزریق نباید دراز بکشید و تا چند روز پس از انجام بوتاکس، از داروهای رقیق کننده خون نباید استفاده نمایید. از رفتن به سونا و استخر تا چند روز بپرهیزید.

مدت زمان بهبود و عوارض بوتاکس

یکی از مواردی که قبل از انجام بوتاکس گونه باید بدانید، این است که انجام این تزریق عوارض شدید و خاصی را در پی نخواهد داشت. تنها گاها ممکن است فرد موارد زیر زا تجربه کند :

  • تورم و التهاب در این ناحیه
  • عدم تقارن
  • حساسیت
  • عدم تحرک صورت
  • چین خوردگی شدید در اطراف چشم
  • خارش و کبودی 

باید بدانید که افرادی که عضلات صورت آنها کمی ضعیف است و یا در زمان بارداری و یا شیردهی قرار دارند، نباید بوتاکس گونه را انجام دهند. همچنین افرادی که با مشکلات پوستی دست به گریبان هستند و یا مشکلات عضلانی پوستی دارند نیز، نباید این تزریق را انجام دهند.
شما باید تمام مراقبت های بعد از انجام بوتاکس گونه های خود را به خوبی انجام دهید و طبق توصیه پزشک خود تا زمان مشخصی نشسته و از حرکت خودداری نمایید. پس از گذشت 2 هفته از زمان تزریق، می توانید به خوبی اثر آن را در صورت خود دیده و از زیبا تر شدن چهره خود، لذت ببرید.

البته باید بدانید که در صورت تزریق مکرر و انجام بوتاکس، قطعا اثر آن بسیار کمتر خواهد شد و همچنین زمان ماندگاری آن نیز کوتاه تر از بارهای اول انجام تزریق خواهد بود.هزینه انجام این کار نیز بر اساس نوع بوتاکس مصرفی و میزان دز مصرفی آن تعیین می شود.

انجام بوتاکس به عنوان یک عمل سرپایی، در یک جلسه صورت می گیرد و پس از گذشت 2 هفته، به خوبی می توانید اثرات آن را ببینید و از انجام این کار لذت ببرید. ماندگاری آن نیز بر اساس نوع ماده استفاده شده و میزان آن و همچنین نوع پوست شما، می تواند از 6 ماه تا 12 ماه باشد.

راضی بودید؟

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا