مجله

مقاله درباره خانواده خوب (معرفی موضوعات، تاثیرات و …)

خانواده، یک سیستم عاطفی است که با ازدواج زن و مرد آغاز می‌شود و از طریق فرزندآوری و فرزندپروری رشد و توسعه می‌یابد. در سال‌های اخیر نیز میزان تحقیقات و مقاله درباره خانواده گسترش یافته است. این سیستم در طول رشد خود مراحل مختلفی را طی می‌کنند و با چالش‌ها و بحران‌هایی مواجهه می‌شود که سلامت آن را به خطر می‌اندازند. ما خانواده را آنقدر ساده می‌گیریم که فکر می‌کنیم همه مطالعات درباره آن را خانواده‌ایم و برای مقابله با چالش‌ها آماده هستیم.

اما دادگاه‌های خانواده، بچه‌های طلاق، خیانت‌ها، تعارضات بین والدین و فرزندان، طلاق عاطفی بین زوجین و انواع اختلالات روانی در افراد خانواده، نشان می‌دهد ما خانواده را ساده انگاشته‌ایم و گاهی فقط نام آن را یدک می‌کشیم! پس نیاز است مقالات خوب درمورد خانواده بخوانیم تا دانش ما در مقابله با مشکلات بیشتر شود.

منظور از مقاله درباره خانواده چیست؟

مقاله درباره خانواده، مجموعه مطالعات و تحققاتی هستند که توسط متخصص در مشاوره خانواده، انجام و تایید شده باشند. این متخصص در مطالعات خانواده و آنچه که برای سلامت خانواده ضروری می‌باشد، تخصص و مهارت لازم را دارد و حالا تصمیم گرفته، اطلاعاتش را در اختیار شما قرار دهد و به شما کمک کند. مقالات تایید شده، اطلاعات علمی، تخصصی و کاربردی، در موضوعات و مسائل مربوط به خانواده در اختیار ما قرار دهند. شما به صورت حضوری و غیر حضوری می‌توانید از این خدمات مشاوره استفاده کنید و رشد و تعالی را برای خانواده خود، به ارمغان بیاورید.
امروزه با گسترش فضای مجازی و کاربرد هوش مصنوعی، شما در هر کجای عالم که باشد، می‌توانید از جدیدترین تحقیقات و مطالعات در حوزه خانواده، با خبر شوید؛ اما آنچه بیشتر از مطالعه اهمیت دارد، عمل به دانسته‌ها، می‌باشد. انسان موجودی فراموشکار است؛ اگر پیوسته به خود یادآوری نکند، به جای عمل، در چرخة دانستن، گیر می‌افتد.

چرا درباره خانواده مقاله بخوانیم؟

هیچ کدام از ما علامه دهر نیستیم؛ شاید در رشته و تخصص خود موفق و علامه باشیم؛ ولی همه چیز را نمی‌دانیم. اصلا کسی که می‌گویند من همه چیز را می‌دانم، باید به کل دانستنی‌هایش شک کرد. درمورد برخی موضوعات اگر چیزی ندانیم، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد؛ اما اگر درباره خانواده مقاله نخوانیم و ندانیم، دود آن به چشم خودمان خواهد رفت. خانواده و مسائل آن، بسیار پیچیده می‌باشد. افرادی با فرهنگ مختلف، نسل‌های متفاوت، آرزوها، اهداف و خواسته‌های متعدد، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و باید به یکدیگر برای دستیابی به این اهداف کمک کنند. فرض کنید مردی نمی‌داند ویژگی‌ها و خصوصیات زنانه چیست؟ یا اینکه فرزند شما در سن نوجوانی می‌باشد و شما از قتضائات دوران بلوغ آگاه نیستید؛ در این شرایط دست به رفتارهایی می‌زنید که مدت‌ها باید، تاوان ندانستن خود را بدهید. مقاله درباره خانواده، در وب سایت های تخصصی اطلاعات علمی و تخصصی و کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد.

موضوعات مقاله درباره خانواده

موضوعات مقاله درباره خانواده، بسیار گسترده می‌باشد؛ به گونه‌ای که از قبل از ازدواج تا سالمندی، از مشاوره روابط عاطفی تا تربیت فرزند و نحوه برخورد با شوهر پارانوئید را در برمی‌گیرد. در واقع مقاله درباره خانواده، تمام آنچه را که به نهاد خانواده و عوامل موثر برآن، مربوط می‌باشد، شامل می‌شود. در یک تقسیم بندی ساده، انواع موضوعات مقاله درباره خانواده، به شرح زیر می‌باشد:

موضوعات مربوط به والدین

مهم‌ترین رکن خانواده والدین می‌باشند؛ بنابراین بخش زیادی از مقالات وب ‌سایت‌های تخصصی مانند به تقویت رابطه زوجین و افزایش صمیمیت و تعهد در خانواده، اختصاص یافته است. به طور کلی در مقاله درباره خانواده، شاید به هیچ چیز به اندازه زیر منظومه زن و شوهر، پرداخته نشده است. حتی بخش مهم و تاثیر گذاری از تربیت فرزندان، در این زیر منظومه می‌باشد؛ زیرا معمولا فرزندان، همانی می‌شود که والدینشان هستند؛ بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعات مقاله درباره خانواده، به تربیت والدین می‌پردازد. به طور کلی موضوعات مقاله مربوط به زیر منظومه زن و شوهر و والدینی در خانواده، شامل موارد زیر می‌باشد. شما می‌توانید مقالات علمی و تخصصی و کاربردی، درباره موضوعات زیر مطالعه کنید.

  • انتخاب همسر مناسب

  • موضوعات مربوط به قبل از ازدواج

  • نقش خانواده‌ها در ازدواج

  • افزایش عشق و صمیمت بین زوجین

  • وظایف زن و مرد بعد از ازدواج

  • هدف از ازدواج

  • اختلاف سنی در ازدواج

  • دخالت خانواده‌ها و راضی کردن خانواده برای ازدواج

  • انواع موضوعات مربوط به مشاوره ازدواج

  • نحوه حل تعارضات و مشکلات بین زن و شوهر

  • روابط زناشویی از نظر روانشناسی

  • ضروریات ارتباط زن و مرد

  • مشاوره جنسی و سکس تراپی

  • جدایی و ملزومات آن

  • پیامد‌های طلاق و زندگی بعد از طلاق برای زن و مرد

  • خیانت و عوامل موثر برآن

  • و…

موضوعات مربوط به فرزندان

خانواده، کارخانه انسان سازی است. بسیاری از روانشناسان براین باور هستند که شخصیت افراد درکودکی و در خانواده شکل می‌گیرد؛ لذا طیف وسیعی از مقاله در مورد خانواده خوب، به مسائل مربوط به فرزندپروری، اختصاص یافته است. برخی از موضوعات مقاله درباره خانواده در مسائل مربوط به فرزندان، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دوره‌های رشد و تحول و الزامات مربوط به هر دوره

  • مشاوره کودکان و نوجوانان و مسائل مربوط به آن‌ها

  • شیوه‌های تربیت فرزند در دوره‌های مختلف رشد

  • موضوعات شب ادراری و بی قراری در کودکان

  • هویت‌یابی فرزندان و استقلال ایشان

  • تعارضات بین والدین و فرزندان

  • فاصله سنی مناسب بین فرزندان

  • تعارضات بین فرزندان

  • تناسب در شیوه‌های تربیتی والدین

  • اضطراب جدایی در کودکان

  • و…

تاثیرات خواندن مقاله درباره خانواده

تاثیرات خواندن مقاله درباره خانواده

گاهی فاصله عاطفی و روانی بین اعضای خانواده آنقدر زیاد است که افراد خود را جدا می‌بینند. مقاله درباره خانواده ما را برای شناخت نقش خود در خانواده و ایفای آن به بهترین شکل ممکن، مقابله با بحران‌ها، تربیت فرزندان و… آماده می‌کند.
با خواندن مقاله درباره خانواده، شما با مراحل رشد عشق، چرخه تحول خانواده، دوره‌های رشد فرزندان و آنچه را که برای ساختن یک خانواده سالم لازم است، فرا می‌گیرید؛ هنگام بروز بحران سردرگم و آشفته نمی‌شوید؛ رابطه شما با همسرتان بهبود می‌یابد؛ تعارضات خود را بهتر مدیریت می‌کنید؛ هشدارها و زنگ خطر را تشخیص می‌دهید؛ مانع از دخالت دیگران زندگی مشترک خود می‌شوید؛ حتی می‌توانید به دوستان و آشنایان خود نیز کمک کنید؛ فرزندانتان دوران کودکی خوبی را سپری خواهند کرد و در نهایت اینکه خانواده شاد و سالمی، تشکیل خواهید داد؛ البته به شرط آنکه اطلاعات خود را از افراد متخصص بگیرید؛ نه از بلاگرهای فضای مجازی و به آنچه که می‌دانید، عمل کنید.

آیا خواندن مقاله می‌تواند جای مشاوره رفتن را بگیرد؟

برخی فکر می‌کنند خواندن کتاب و مقاله درباره خانواده ایشان را از مراجعه به مشاوره، بی‌نیاز می‌کند. در صورتی که گاهی در شرایط سخت، آنچنان روح و روان ما آشفته است که امکان به کارگیری آنچه می‌دانیم را نداریم. علاوه براین، مشاوره برای هر فرد درمان منحصر به فردی دارد؛ اما در کتاب‌ها و مقالات درباره خانواده موضوعات و اصول و قوانین کلی و همگانی بیان می‌شود. در واقع در مقالات نیامده است شما برای وضعیت خاصی که در حال حاضر در خانواده شما به وجود آمده است، چه کار کنید؛ اما مشاوره به شما ماهیگری یاد می‌دهد که علاوه بر حل مسائل موجود، برای مقابله با چالش‌های بعدی، توانمند شوید. افرادی که کتاب و مقاله درباره خانواده می‌خوانند، بیشتر و بهتر از جلسات مشاوره، بهره مند می‌شوند.

مقاله در مورد خانواده خوب را از کجا بخوانیم؟

مقاله در مورد خانواده خوب را باید در سایت‌های معتبر که توسط متخصصین حوزه خانواده و ازدواج نوشته شده‌اند، بخوانید. ممکن است افراد مختلفی در سایت‌ها و کانال‌هایی متعدد، مقاله درباره خانواده منتشر کنند؛ اما تخصصی و علمی نباشد. بخشی از مسائل و مشکلات خانواده‌ها، مربوط به همین یادگیری‌های اشتباه است. در سایت‌های تخصصی مانند باتابان (https://bataban.com/mag)، روانشناسان و مشاوران مومن و متخصص و متعهد، مقالات علمی و تخصصی درباره خانواده در اختیار شما قرار داده‌اند. علاوه براین، اگر به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید از متخصصان این مرکز وقت رزرو نمایید.

برچسب ها : مقاله خوب,مقاله حوزه خانواده,خانواده

5/5 - (1 امتیاز)

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا