مجله

درمان ساده و سریع مشکلات پوستی

داشتن پوست سالم و صاف برای اکثر افراد بسیار با اهمیت است. پوست اولین سپر دفاعی بدن و وسیع ترین بافت آن می باشد. هر اتفاقی که داخل بدن ما میفتد، در پوست نمود پیدا می کند. اگر رژیم غذایی ما در بردارنده ی تغذیه ناسالم، همچون شوری ها و چربی ها به مقدار زیاد باشد، ممکن است پوست صورتمان دچار جوش بشود. تغییرات هورمونی و استرس نیز از مهم ترین دلایل ایجاد مشکلات پوستی می باشند.
برای بهبود وضعیت پوست می بایست از تغذیه سالم، شامل غلات ، میوه ها و سبزیجات کمک گرفت . هم چنین با کاهش مصرف دخانیات و نوشیدنی های کافیین دار، میزان سطح استرس را کنترل کنید. در صورتی که می خواهید در زمان کمتری، بهترین نتیجه را از درمان پوستتان بگیرید، می توانید از درمان های کلینیکی استفاده کنید.

ما در این مقاله به بررسی بهترین روش های کلینیکی برای هرچه زیباتر شدن پوستتان می پردازیم.

تاثیر اتوی صورت در صاف شدن پوست

 

گاهی به دلیل ماندن مواد آرایشی یا وجود آلودگی روی پوست، در نقاط چرب تر پوستمان شاهد به وجود آمدن جوش های سرسیاه و سرسفید هستیم. جوش های سرسیاه در واقع با تجمع چربی درزیر فولیکول موی صورت ایجاد می شود و معمولا علت پدید آمدن آن ها، آلودگی پوست و گاهی تغییرات هورمونی می باشد.

یکی از موثرترین ابزارها برای از بین بردن این جوش های سرسیاه، دستگاه اتوی صورت می باشد. اتوی صورت یک دستگاه زیبایی قابل حمل است که به راحتی می توانید در منزل از آن استفاده کنید. دستگاه اتوی صورت به وسیله نور ال ای دی قرمز، و با انرژی حرارتی باعث ماساژ پوست می شود. این دستگاه به کلاژن سازی پوست کمک می کند و افزایش تولید کلاژن، در واقع منجر به بازسازی و بهتر شدن وضعیت پوست صورت می گردد.

این دستگاه به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند، و با بهره گیری از امواج فراصوت، آسیب های پوستی را بهبود می بخشد. در صورتی که از سرم ها و ماسک های مغذی برای پوستتان استفاده می کنید، ماساژ این مواد بر روی پوست به وسیله اتو صورت، به جذب بهتر مواد کمک می کند.

دستگاه اتو صورت به جز از بین بردن جوش های صورت، در جوانسازی پوست نیز نقش خوبی دارد. از دیگر تاثیرات این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش کلاژن سازی و استحکام پوست
  • جوانسازی پوست
  • ماساژور پوست
  • لیفت صورت
  • افزایش جذب مواد مغذی
  • ضد چروک و ضد پیری

استفاده از این دستگاه مزایایی دارد همچون :

  • مناسب برای انواع پوست
  • بدون عوارض جانبی
  • پاکسازی مواد مضر و چربی و آلودگی
  • تقویت ماهیچه صورت
  • درمان منافذ باز پوست
  • درمان آکنه و لک

معجزه پاکسازی پوست در رفع لک های صورت

 

مهم ترین عامل ایجاد جوش صورت آلودگی سطح پوست است. برخی افراد عادت ندارند که قبل از خواب، مواد آرایشی را از روی صورتشان پاک کنند. با برخورد پوست آرایش شده صورت به بالش، آلودگی های روی بالش به پوست منتقل می شود.  به دلیل وجود کرم های آرایشی، چربی و آلودگی روی پوست جمع می شود و منافذ تنفسی پوست بسته می شود. در نتیجه جوش های سرسیاه و سرسفید ایجاد می شود. این آلودگی ها در کنار در معرض نور خورشید قرار گرفتن، باعث پدید آمدن لک های صورت نیز می شود.

تمیزی مداوم پوست بهترین راه جلوگیری از این مشکلات پوستی می باشد. با انجام یک روتین پوستی، شامل پاک کردن هرروز آرایش و استفاده از شوینده ها، می توانید شاهد پوست تمیز و شادابی باشید. به علاوه اینکه هر سه هفته یکبار، از فیشیال صورت نیز بهره مند شوید.

فیشیال صورت یک روش بسیار ساده و در عین حال لذت بخش برای پاکسازی عمیق پوستتان می باشد. در این روش پاکسازی، با استفاده از انواع دستگاه های زیبایی همچون دستگاه میکرودرم خانگی و انواع بخور سرد و گرم، پوست به آرامی لایه برداری می شود و به راحتی می توان جوش های صورت را تخلیه کرد. در ادامه از سرم های مغذی و ماسک های ضد لک استفاده می کنیم. به دلیل اینکه پوست کاملا پاکسازی و منافذ آن باز شده، جذب این سرم ها به پوست بالاتر خواهد بود.

به طور کلی برای کسب نتیجه بهتر و همیشگی، نیاز است که پاکسازی صورت را به طور مداوم و ماهی یکبار انجام داد . در صورتی که پوست بسیار حساسی دارید، شاید در جلسات پاکسازی دچار قرمزی و تورم پوست شوید. به همین دلیل از متخصص زیبایی بخواهید از سرم های مغذی ضد حساسیت برایتان استفاده کند.

بهترین روش های درمان پیری زودرس پوست

 

با افزایش سن، پوست صورت و بدن دچار افتادگی و شل شدن می شود. در معرض نور خورشید بودن به طور مداوم نیز یکی از مهم ترین دلایل شل شدن پوست صورت است. کلاژن سازی در پوست معمولا تا 25 سالگی ادامه دارد و پس از آن، روند کلاژن سازی تحلیل می رود. افزایش گردش خون در زیر پوست، به تحریک کلاژن سازی کمک می کند. با ماساژ پوست صورت می توان به خون رسانی به بافت های پوست کمک کرد. یکی دیگر از راه های موثر برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست، درمان هایفوتراپی می باشد.

دستگاه هایفو با انرژی اولتراسوند، باعث استحکام بافت پوست و لیفت آن می شود. در این روش، عضلات هدف منقبض شده و این انقباض باعث لیفت سریع پوست می گردد. هایفوتراپی یک عمل کاملا بدون درد و غیرتهاجمی است که تاثیرات خوبی در از بین بردن چین و چروک صورت و سفت شدن پوست دارد.

جالب است بدانید که این دستگاه در انواع سالنی و خانگی وجود دارد. به عنوان مثال از دستگاه مینی هایفو خانگی می توانید در منزل و بدون نیاز به مراجعه به کلینیک زیبایی استفاده کنید.

تاثیرات متعددی که این دستگاه دارد شامل موارد زیر است:

  • لیفت ابرو و گونه
  • ایجاد شفافیت در پوست
  • کم شدن خطوط و چین و چروک
  • سفت شدن پوست
  • رفع غبغب

هایفوتراپی عوارض جانبی خاصی در پی ندارد. تنها افرادی که دچار بیماری های عفونی، زخم و تبخال در ناحیه درمان و افرادی که زیر سی سال هستند، از انجام هایفوتراپی باید پرهیز کنند . ضمنا هایفوتراپی به خانم های باردار نیز توصیه نمی شود.

نتیجه گیری

 

مشکلات پوستی، از جمله جوش و لک و چین و چروک، به دلایل مختلف ایجاد می شود. اولین قدم برای از بین بردن آن ها، اصلاح سبک زندگی می باشد. تغذیه سالم، پرهیز از استرس و داشتن خواب کافی، باعث بهبود وضعیت پوست شما می شود. همواره به پاکیزگی پوست از هر آلودگی، و شستشوی آن توجه داشته باشید.  شما می توانید از بهترین روش های زیبایی و کلینیکی برای داشتن پوستی لطیف و شاداب بهره بگیرید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا