مجله

روش های درمان شوره سر زنان

روش های درمان شوره سر زنان

یک پزشک اغلب می‌تواند شوره سر را به سادگی با نگاه کردن به مو و پوست سر شما تشخیص دهد. شوره سر یک بیماری شایع است که در آن تکه‌های خشک از پوست سر جدا می‌شود. شوره سر زنان در کسانی که موهای تیره دارند، بیشتر معلوم می‌شود و ممکن است موجب خارش پوست سر شود. بسیاری از افراد معتقدند که شوره سر ناشی از رعایت نکردن بهداشت است، اما این موضوع کاملا نادرست است و محققان مانند اختلال کندن مو، در حال بررسی علل ایجاد کننده شور سر هستند. در این مطلب سعی داریم تا شما را با روش‌های درمان شوره سر زنان آشنا کنیم. فراموش نکنید که شوره سر تقریبا همیشه قابل کنترل است.

درمان شوره سر با شامپو

موثرین راه برای رفع شور سر، استفاده از شامپو ضد شوره است. شامپوهای مختلفی برای درمان شوره سر زنان وجود دارند و هر کدام دارای مواد متفاوتی برای کنترل علائم هستند.

انواع شامپوهای ضد شوره

  • شامپو پیریتیون روی: این‌ نوع شامپو مو، حاوی عامل ضد باکتری و ضد قارچ پیریتیون زینک هستند.
  • شامپو ضد شوره مبتنی بر قطران (tar) :قطران زغال سنگ سرعت پوسته پوسته شدن سلول‌های پوست سر را کاهش می‌دهد. اگر موهای رنگ روشن مانند بلوند، خاکستری و سفید دارید، این نوع شامپو ضد شوره ممکن است باعث تغییر رنگ شود. همچنین می‌تواند پوست سر را نسبت به نور خورشید حساس کند.
  • شامپوهای حاوی اسید سالیسیلیک: این شامپو ضد شوره، پوسته پوسته شدن سر را کاهش می‌دهد.
  • شامپو ضد شوره سولفید سلنیوم: حاوی عامل ضد قارچ هستند.
  • شامپوهای کتوکونازول: برای درمان شوره سر از این شامپو ضد شوره جهت از بین بردن قارچ های ایجاد کننده شوره سر استفاده می‌شود.

در صورتی که تمایل دارید یکی از این محصولات را با قیمت منصفانه از برندهای باکیفیت و قابل اعتماد تهیه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا از فروشگاه اینترنتی مدیسه دیدن کنید. سایت مدیسه به عنوان رتبه اول فروشگاه های اینترنتی در جشنواره برند محبوب 1401 توانسته‌است بالاترین ضریب اعتماد را بین مشتریان کسب کند. به شما هم پیشنهاد می‌دهیم تا به جای خرید از فروشگاه‌های سطح پایین و نامعتبر، خرید خود را از سایت مدیسه انجام دهید تا خریدی بدون دردسر را تجربه کنید.

راهنما استفاده از شامپو مو زنان برای درمان شوره سر

استفاده از شامپو برای درمان شوره سر دستورالعمل خاص خود را دارد که باید حتما به آن دقت کنید.

  1. اگر شوره سر خفیف دارید، از یک شامپو مو زنانه ملایم استفاده کنید تا چربی و تجمع سلول‌های پوست را کاهش دهد. اگر شوره سر برطرف نشد، از شامپوی دارویی برای رفع شوره سر زنان استفاده کنید. برخی از افراد می‌توانند دو تا سه بار در هفته شامپوهای دارویی استفاده کنند.
  2. دستورالعمل های مربوط به هر بطری شامپو را بخوانید و دنبال کنید. برخی از محصولات باید برای چند دقیقه روی پوست باقی بمانند، در حالی که برخی دیگر باید به سرعت شسته شوند.
  3. شامپوهای ضد شوره می‌توانند رنگ مو و پوست سر را تغییر دهند، بنابراین بعد از مصرف موها را خوب آبکشی کنید.
  4. ممکن است یک نوع شامپو برای مدتی تاثیر خوب داشته باشد، اما بعد از مدتی اثربخشی خود را از دست بدهد، سعی کنید دو نوع شامپو ضد شوره سر داشته باشید و آن‌ها را مدام جایگزین کنید. هنگامی که شوره سر شما کنترل شد، سعی کنید کمتر از شامپوی دارویی استفاده کنید.
  5. اگر چندین هفته به طور منظم از شامپوهای دارویی استفاده کردید و همچنان شوره دارید، برای درمان شوره با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید. ممکن است به یک شامپوی قوی داشته باشید.
  6. اگر برای درمان شوره سر از یک شامپوی ضد شوره استفاده کردید و دچار خارش یا سوزش شدید، مصرف آن را متوقف کنید. در صورت بروز یک واکنش آلرژیک – مانند بثورات پوستی، کهیر یا مشکل در تنفس – فورا مراقبت پزشکی بگیرید.
درمان شوره سر با شامپو
درمان شوره سر با شامپو

درمان خانگی شوره سر

در اینجا چندین روش خانگی برای رفع شوره سر زنان آورده می‌شود.

درمان شوره سر با روغن زیتون

روغن زیتون را بعد از حمام به موهای خود اسپری کنید. اسپری کردن روغن موجب درمان شوره سر و خارش می‌شود، همچنین موجب نرمی و براق شدن مو نیز خواهد شد.

درمان شوره سر با سرکه

سرکه سیب از دیدگاه عموم موجب درمان شوره سر زنان می‌شود. سرکه سیب سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و pH پوست سر را متعادل کرده و شوره سر را کاهش می‌دهد.

رفع شوره سر با اسپند!

اسپند آسیاب شده را با آب مخلوط و بگذارید یه ربع بمانید سپس آن را به ریشه موی خود بزنید و بعد از 50 دقیقه بشویید.

روغن درخت چای برای درمان شوره سر زنان

روغن درخت چای برای درمان بیماری‌هایی مانند آکنه و پسوریازیس استفاده شده است. روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که ممکن است به درمان شوره سر کمک کند.

رفع شوره سر با روغن نارگیل

روغن نارگیل که به دلیل فواید متعددش مشهور است، به عنوان یک درمان طبیعی شوره سر زنان استفاده می‌شود. روغن نارگیل ممکن است رطوبت پوست را بهبود بخشد و خشکی را کاهش دهد و در نتیجه با علائم اگزما و شوره سر مقابله کند.

راهنما استفاده از شامپو مو زنان برای درمان شوره سر
راهنما استفاده از شامپو مو زنان برای درمان شوره سر

درمان شوره سر زنان با آسپرین

آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است، ماده‌ای که در بسیاری از شامپوهای ضد شوره یافت می‌شود. این اسید در درمان شوره سر و درماتیت سبورئیک موثر است.

امگا 3 و درمان شوره سر

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت پوست مهم هستند و ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند. کمبود آن می‌تواند باعث خشکی پوست، خشکی مو و در نتیجه شوره سر شود.

تغییر در رژیم غذایی

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی ممکن است التهاب را کاهش دهد و از عفونت قارچی جلوگیری کند و در نتیجه به درمان شوره سر زنان کمک کند. برخی از غذاها ممکن است علائم اگزما را تحریک کنند و باعث شوره سر و خارش پوست شود. برخی از این غذاها عبارتند از: کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، ماکارونی سفید، تورتیلا و کراکر، گوشت قرمز، غذاهای فراوری شده، غذاهای سرخ شده، غذاها و نوشیدنی های شیرین.

آیا شوره سر زنان، موجب ریزش مو می‌شود؟

شوره سر بطور مستقیم باعث ریزش مو زنان نمی‌شود. اما خشکی پوست سر و خارش ناشی از آن ممکن است به فولیکول مو آسیب رسانده و موجب ریزش مو شود. بنابراین یکی از راه‌های درمان ریزش مو زنان در صورت داشتن شوره، درمان شوره است.

شوره سر ممکن است ناشی از نوعی بیماری پوستی باشد که به عنوان درماتیت سبورئیک یا خشکی پوست سر شناخته می‌شود. همچنین می‌تواند به دلیل پسوریازیس، اگزما یا مالاسزیا باشد که در صورت وجود قارچ های مخمرمانند اتفاق می افتد. موثرین راه برای درمان شوره سر زنان، استفاده از شامپوهای دارویی مانند شامپو پیریتیون روی است، این محصولات به کاهش رشد قارچ و رفع شوره سر کمک می‌کنند. البته درمان خانگی شوره سر هم می‌تواند موثر واقع شود. بطور کلی شامپوهای ضد شوره و روش‌های خانگی می‌توانند به درمان شوره سر زنان بپردازند و برای اکثر افراد اقدامات پزشکی خاص نیاز نیست.

 

راضی بودید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا