بیماری های کودکان

فوق تخصص قلب کودکان

اکوکاردیوگرافی قلب جنین

یک فوق تخصص قلب کودکان و جنین این توانایی را دارد تا با انجام اکو قلب جنین انواع مشکلات قلبی در جنین را تشخیص دهد.

در یک اکو قلب، فوق تخصص قلب جنین ساختمان قلب جنین را بطور کامل مشاهده و بررسی می کند. سایز حفرات و دریچه های قلبی را بررسی می کند و در صورت وجود نواقص قلبی، آن را مشخص و بیان می کند. انواع ریتم های غیر طبیعی را کشف می کند. فشار های داخل حفرات قلبی را بررسی می کند. در مراکزی خاص تحت نظارت و مشاهده با اکو، مداخلات درمانی روی قلب جنین انجام می شود.

زمان اکو جنین

بهترین زمان برای انجام این اقدام هفته 18 تا 22 بارداری است. در ایران با توجه به قوانین کشوری، سقط قانونی تا پایان 18 هفتگی (18هفته و 6 روز) مجاز است . بعد از این زمان اگر مشکلات قلبی بسیار پیچیده باشد. هم اجازه سقط قانونی وجود ندارد. در موارد خاص ممکن است تکرار این اکو در زمانهای دیگری طی بارداری انجام شود.

دقت اکو جنین

از نظر دقت نیز بسته به مهارت شخص، میزان دقت دستگاه اکو، زمان مراجعه، پوزیشن جنین و وضعیت مادر مثل چاقی یا لاغری، دقت کار متفاوت است . ولی در ایده آل ترین شرایط این دقت نود و پنج درصد است. اکثرا مشکلات شدید و حاد مشخص می شود . جزئیاتی می ماند که توصیه می شود پس از تولد با اکوی قلب کودک ،خود نوزاد بررسی شود که زمان مناسب این کار هم اغلب از 10 روز بعد تولد تا یک ماهگی بعد از تولد است.

مشاوره بعد اکو جنین

پس از تشخیص مشکل در قلب جنین فوق تخصص قلب اطفال در خصوص نوع مشکل قلبی و روشهای مختلف برای درمان با خانواده مشاوره می کند . در موارد نادری که مشکل قلب جنین خیلی پیچیده و تقریبا غیر قابل درمان است، نیاز می شود در خصوص تعیین تکلیف نهایی به پزشکی قانونی معرفی شوند.

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا