روان درمانی

راز شاد بودن چیست؟ و چگونه انسان شادی باشیم؟

شاد زیستن

انسان های شاد، اهداف مختلفی از شاد زیستن دارند شاید بیشتر آن ها برای لذت بردن و گذراندن زندگی به سراغ شاد زیستن می روند و برخی دیگر به دنبال معنای اصلی زندگی و شاد زیستن می باشند. شاد زیستن می تواند با کارهای کوچک شروع شود. اما باید این راز شاد بودن را در خود جست و جو کرد و پی برد که در زندگی چه چیزی می تواند شما را خوشحال کند.

راز شاد بودن در افراد چیست؟

افراد غمگین شاد بودن را امری دست نیافتنی می دانند و این تصور را دارند که همیشه اتفاقات بد است که در زندگی در انتظار آن ها است. بنابراین می توان گفت اولین قدم برای رسیدن به شادی این است که  باید افکار منفی را دور ریخت و از تغییر دادن خود، شروع به این کار کرد و راز شاد بودن پیدا کرد. شما می توانید با تغییر نگرش در زندگی افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید.

دوست داشتن خود

افراد شاد، افرادی هستند که در زندگی از آنچه که دارند احساس رضایت می کنند و خودشان را با تمام ضعف ها و توانایی ها پذیرفته و باور کرده اند. این افراد، افرادی شاکر و سپاسگزارند و برای شاد بودن و لذت بردن از زندگی راهی می یابند.

از ویژگی های افراد شاد، نگرش مثبت نسبت به زندگی و انعطاف پذیری در برابر ناملایمات آن می باشد. بیشتر افراد انسان های شاد را دوست دارند و از کنار آن ها بودن احساس لذت و امنیت می کنند. این افراد افرادی نکته بین هستند که در شوخ طبعی این ویژگی را به کار می گیرند و از اتفاقات ساده، طنز می سازند.

مستقل بودن

شاید یکی رازهای شاد بودن در افراد، استقلال و اتکای به خود در زندگی باشد. افراد شاد در رویارویی با مشکلات به خودشان اتکا می کنند و برای حل اینگونه مسائل به درون خود رجوع می کنند اینگونه افراد هیچ گاه اجازه نمی دهند تا شرایط محیطی و اطرافیان بر آنان غلبه پیدا کنند. افراد شاد باورهای خود را دارند و به دیگران اجازه نمی دهند تا این باورها را خدشه دار کنند.

در لحظه زندگی کردن

یک راز شاد بودن در زندگی لذت بردن از آن در لحظه می باشد بیشتر افرادی که با شادی در زندگی خود دست یافته اند زندگی کردن در لحظه را با خاطرات گذشته و ترس از آینده نابود نمی کنند. این افراد برای ساختن خاطراتی شیرین و لذت بردن از زندگی تلاش می کنند تا لحظه ی شادی را فراهم کنند.

ارتباطات مثبت با دیگران

علت اصلی ارتباط اینگونه افراد با دیگران گسترش دایره روابط اجتماعی و پیدا کردن دوستی های واقعی می باشد این افراد هیچ گاه به دنبال سوء استفاده کردن از موقعیت دیگران نمی باشند و خود را فردی کامل می دانند. این افراد برای رسیدن به اهدافشان از دیگران استفاده نمی کنند بلکه خودشان برای رسیدن به این اهداف تلاش می کنند.

پیدا کردن راه شاد بودن

افراد شاد در زندگی به دنبال راه های شاد بودن می باشند و همیشه راهی برای رسیدن به این لذت پیدا خواهد کرد. این افراد عموماٌ با افرادی در ارتباط هستند که به آن ها انرژی می دهند و تفکرات مثبتی درباره زندگی در ذهن آن ها می سازند.

مراقبت کردن از خود

این افراد برای زندگی سالم داشتن برنامه ریزی می کنند و سعی دارند خود را از محیط های استرس زا و آشفته دور نگه دارند. در برنامه روزانه خود برای ورزش کردن زمان تعیین می کنند. به دنبال ارتباطات صحیح و مفید با دیگران می باشند و افکار منفی را از خود دور نگه می دارند. سلامتی روح و جشم و مراقبت و ارتقاء آن یکی از مهمترین رازهای شاد بودن است.

روشهای شاد بودن در زندگی

داشتن یک زندگی پرنشاط و شاد حق همه افراد است و این موضوع از درون خود آدم سرچشمه می گیرد. اگر هر فردی برای شاد زندگی کردن فرمول های شادی که شامل رها کردن، پذیرش و سپاسگزاری است را در نظر بگیرد، می تواند از همه روز های عمرش لذت ببرد و زندگی سراسر شاد و پر نشاطی داشته باشد. در ادامه با راهکار های دیگر برای شاد زیستن و نیز راز های شاد بودن آشنا می شوید.

به دنبال تئوری آزادی بیان باشید

با استفاده از نظریه «زندگی و رها کردن دیگران» می توان به سعادت در زندگی دست یافت؛ یعنی اینکه باید محافظ شخصی خود در زندگی بوده و آنطور که دوست دارید، زندگی کنید، ضمن اینکه از مداخله کردن دیگران خودداری شود. باید بدون هر گونه مزاحمت عوامل بیرونی زندگی کنید.

توقع زیاد نداشته باشید

انتظارات بیش از حد انسان از خود و دیگران و نیز موقعیت ها می تواند غم و اندوه زیادی در زندگی به دنبال داشته باشد. همه افراد باید یاد بگیرند که هر اتفاقی که برای آنها و در پیرامون شان رخ می دهد را باید به خدای متعال واگذار نمایند.

توجه داشته باشید که هر چقدر انتظارات بیشتر باشد، قبول واقعیت سخت تر بوده و کاملا متفاوت از آنچه که انتظارش را می کشیدید، خواهد بود، بنابراین انتظارتان را کمتر کنید تا بیشتر بدست آورید.

معاشرت بیشتر با افراد سخاوتمند

دوستی و معاشرت با افرادی که به شما اهمیت می دهند و نسبت به شما حس تعلق دارند، موجب می شود که به همان اندازه که به آنها عشق و محبت می دهید، عشق و محبت یکسانی را نیز دریافت کنید. داشتن چنین رفتار و برخورد هایی می تواند شما را در ایجاد دوستی هایی که منبع شادی در زندگیتان می باشند، کمک نماید. شادی درون افراد را می توانید از چشمان درخشان و لبخند خوش آمدگویشان ببینید.

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا