بیماری های کودکان

سوراخ بودن قلب نوزاد ASD چقدرخطرناک است؟

سوراخ بودن قلب نوزاد

بسیاری از نقایص سپتوم دهلیزی در دوران کودکی خود به خود بسته می شوند. برای کودکانی که بسته نمی شوند، برخی از نقص های کوچک دیواره بین دهلیزی ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند. اما بسیاری از نقایص دیواره بین دهلیزی در نهایت نیاز به جراحی دارند.

نظارت و پیگیری پزشکی

اگر شما یا فرزندتان نقص سپتوم دهلیزی دارید، ممکن است متخصص قلب شما آن را برای مدتی تحت نظر داشته باشد تا ببیند آیا به خودی خود بسته می شود یا خیر.

درمان و روش های آن

پزشک شما تصمیم می گیرد که شما یا فرزندتان چه زمانی به درمان احتیاج دارید، بسته به شرایط شما و اینکه شما یا فرزندتان نقص قلبی مادرزادی دیگری دارید این زمان و روش درمان متفاوت است.

  • جراحی

بسیاری از پزشکان برای جلوگیری از عوارض بعدی توصیه می کنند نقص دیواره بین دهلیزی متوسط تا بزرگ را که در دوران کودکی یا بزرگسالی تشخیص داده شده است، اصلاح کنید. با این حال، اگر فشار خون شدید ریوی دارید، جراحی توصیه نمی شود زیرا ممکن است وضعیت را بدتر کند. برای بزرگسالان و کودکان، جراحی شامل بسته سوراخ با دوختن و یا وصله دهی غیرطبیعی بین دهلیزها است.

پزشکان وضعیت شما را ارزیابی می کنند و تعیین می کنند که از کدام دو روش زیر استفاده کنید:

  • کاتتریزاسیون قلب در ASD

پزشکان یک لوله نازک و قابل انعطاف (کاتتر) را به داخل رگ خونی در کشاله ران وارد کرده و با استفاده از تکنیک های تصویربرداری آن را به سمت قلب هدایت می کنند. از طریق کاتر، پزشکان یک پچ یا شاخه مش برای بستن سوراخ را در آن قرار می دهند. بافت قلب در اطراف مش رشد می کند و سوراخ را به طور دائمی مهر و موم می کند.

از این نوع روش ها فقط برای ترمیم نقص سپتوم دهلیزی در نوع ثانویه استفاده می شود.

برخی از نقایص بزرگ سپتوم دهلیزی ثانویه ممکن است نیاز به جراحی قلب باز داشته باشد.

  • عمل قلب باز در ASD

این نوع جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود و نیاز به استفاده از دستگاه قلب و ریه است. از طریق برش در قفسه سینه، جراحان از وصله هایی برای بستن سوراخ استفاده می کنند. این روش تنها راه اصلاح نقص دهلیزی اولیه، سینوس ونوز و سینوس کرونر است. این روش را می توان با استفاده از برش های کوچک (جراحی با حداقل تهاجم) و با استفاده از یک ربات برای برخی از انواع نقص دیواره دهلیزی انجام داد.

  • داروها

داروها سوراخ را ترمیم نمی کنند، اما ممکن است از آنها برای کاهش برخی از علائم و نشانه های همراه با نقص دیواره دهلیزی استفاده شود. همچنین ممکن است از داروها برای کاهش خطر عوارض بعد از جراحی استفاده شود.داروها ممکن است شامل داروهای منظم نگه داشتن ضربان قلب (مسدود کننده های بتا) یا کاهش خطر لخته شدن خون (داروهای ضد انعقاد خون) باشند.

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا