بیماری هابیماری های بزرگسالان

انزال زودرس و نحوه درمان آن

انزال زودرس چیست؟

انزال عبارت است از خروج مایع منی از آلت تناسلی در هنگام ارضای جنسی. هنگامی که انزال سریعتر از آنچه شما یا همسرتان دوست دارید رخ می دهد ، به انزال زودرس معروف است.
انزال زودرس رایج است و تقریباً از هر سه مرد بین ۱۸ تا ۵۹ سال یک نفر انزال زودرس را در مقطعی تجربه می کند.
انزال زودرس همچنین با عناوین انزال سریع و زود انزالی نیز مطرح می باشد.

آیا انزال زودرس نوعی اختلال عملکرد جنسی است؟

انزال زودرس نوعی اختلال عملکرد جنسی محسوب می شود. اختلال عملکرد جنسی به انواع مختلفی از مشکلات گفته می شود که باعث می شود زن و شوهر از فعالیت جنسی به طور کامل لذت نبرند.
انزال زودرس همان اختلال نعوظ نیست. اختلال نعوظ ، ناتوانی در دستیابی و حفظ نعوظی است که تجربه جنسی رضایت بخش را ممکن می سازد. با این حال ، ممکن است انزال زودرس را همراه با اختلال نعوظ تجربه کنید.

علائم زود انزالی چیست؟

دوره های گاه به گاه زود انزالی معمولاً جای نگرانی ندارد. اگر زود انزالی به طور مکرر رخ می دهد یا برای مدت زمان طولانی رخ داده است ، ممکن است به درمان نیاز داشته باشید.
۱. علامت اصلی زود انزالی ، ناتوانی منظم در تاخیر در انزال بیش از یک دقیقه پس از نفوذ در حین مقاربت است.
۲. اگر گاهی انزال زودرس و در موارد دیگر انزال طبیعی را تجربه می کنید ، ممکن است با عنوان انزال زودرس متغیر طبیعی تشخیص داده شود.
۳. زود انزالی معمولاً به صورت مادام العمر یا اکتسابی طبقه بندی می شود.
۴. زود انزالی مادام العمر (اولیه) به این معنی است که شما این تجربه را همیشه یا تقریباً از اولین تجربه جنسی خود داشته اید.
۵. زود انزالی پلی اکتسابی (ثانویه) به این معنی است که شما انزال طولانی مدت در زندگی خود داشته اید ، اما زود انزالی توسعه پیدا کرده است.

علت زود انزالی چیست؟

مولفه های روانی یا احساسی در انزال زودرس وجود دارد ، اما عوامل دیگری نیز در ایجاد آن دخیل هستند.
برخی از اجزای روانی ممکن است موقتی باشند. به عنوان مثال ، ممکن است فردی انزال زودرس را در طول تجربیات اولیه جنسی تجربه کرده باشد ، اما با افزایش سن و داشتن روابط جنسی بیشتر ، راهکارهایی را برای کمک به تاخیر در انزال آموخت.
به همین ترتیب ، انزال سریع با افزایش سن و مشکل بیشتر در حفظ نعوظ ممکن است به یک مشکل تبدیل شود.
انزال سریع ممکن است ناشی از شرایط زمینه ای یا نگرانی های مربوط به سلامت روان باشد ، مثل:

  • تصور بدنی ضعیف یا عزت نفس ضعیف
  • افسردگی
  • سابقه سوء استفاده جنسی ، به عنوان مرتکب ، یا به عنوان قربانی یا بازمانده
  • احساس گناه همچنین ممکن است باعث شود تا در روابط جنسی عجله کنید ، که می تواند منجر به انزال سریع شود.

موارد دیگری که می توانند منجر به انزال سریع شوند:

  • نگران زود انزالی شدن
  • نگرانی از تجربه جنسی محدود
  • مشکلات یا نارضایتی در رابطه فعلی شما
  • فشار

علل فیزیکی نیز می توانند نقش مهمی در انزال سریع داشته باشند. اگر به دلیل اختلال نعوظ در حفظ نعوظ مشکل دارید ، ممکن است در رابطه جنسی عجله کنید تا قبل از از دست دادن نعوظ آن را کامل کنید.
سطوح غیرطبیعی هورمون های خاص مانند تستوسترون یا مواد شیمیایی تولید شده توسط سلول های عصبی به نام انتقال دهنده های عصبی ممکن است به انزال سریع کمک کند. التهاب پروستات یا پیشابراه نیز می تواند علائم متعددی از جمله انزال سریع و اختلال نعوظ ایجاد کند.

چه موقع بابستی برای انزال زودرس کمک گرفت؟

۱. در حال رخ دادن است یا آنقدر بار رخ داده است که باعث ایجاد مشکلات در روابط شود.
۲. به شما احساس خودآگاهی می دهد.
۳. شما را از پیگیری روابط صمیمی باز می دارد

شما می توانید با یک پزشک عمومی شروع کنید یا به دنبال اورولوژیست باشید. متخصص اورولوژی یک پزشک متخصص در سلامت سیستم ادراری و عملکرد جنسی مردان است.

اطلاعات مورد نیاز، هنگام مراجعه به پزشک

۱. چه مدت است که فعالیت جنسی دارید؟
۲. چه زمانی زود انزالی نگران کننده شد؟
۳. انزال زودرس چند وقت یکبار رخ می دهد؟
۴. معمولاً چقدر طول می کشد تا در حین مقاربت دچار انزال شوید؟
۵. آیا از داروها یا داروهایی استفاده می کنید که ممکن است بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد؟
۶. آیا تا به حال روابط جنسی داشته اید که شامل انزال “طبیعی” می شده است؟ اگر چنین است ، آن تجربیات و زمانهایی که زود انزالی مسئله ای بود ، چه تفاوتی داشت؟

علاوه بر کار با اورولوژیست یا پزشک دیگر ، ممکن است به شما توصیه شود که با یک متخصص بهداشت روان و متخصص در اختلالات جنسی کار کنید.

نحوه درمان زود انزالی

در برخی موارد ، ممکن است بتوانید زود انزالی را با تغییراتی در روال رابطه جنسی خود درمان کنید.
همچنین ممکن است به طور موقت از رابطه جنسی اجتناب کرده و درگیر سایر فعالیت های جنسی شوید و با شریک خود بازی کنید. این ممکن است به کاهش فشار حین مقاربت کمک کند.

روشهای شروع و توقف و فشردن

استراتژی که شما و همسرتان می توانید به کار بگیرید روش شروع و توقف و روش فشردن است.
با شروع و توقف ، همسرتان آلت تناسلی شما را تحریک می کند تا زمانی که به انزال نزدیک شده اید. سپس همسر شما باید متوقف شود تا زمانی که احساس کنید دوباره تحت کنترل هستید.
از شریک خود بخواهید این کار را دو بار دیگر تکرار کند. سپس در چهارمین تلاش شرکت کنید و به خود اجازه دهید تا انزال کنید.
توصیه می شود این کار را سه بار در هفته انجام دهید تا زمانی که احساس می کنید هنگام انزال بهتر عمل می کنید.
با روش فشردن ، شریک جنسی شما آلت تناسلی شما را تحریک می کند تا نزدیک انزال باشید. سپس همسرتان آلت تناسلی شما را محکم فشار می دهد تا نعوظ شما شروع به ضعیف شدن کند. این باید به شما کمک کند احساس را درست قبل از اوج بفهمید تا بتوانید کنترل بهتری داشته باشید و بتوانید انزال را به تأخیر بیندازید.
این استراتژی ها ممکن است چندین هفته طول بکشد تا موثر واقع شوند و همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها به تنهایی مشکل را حل کنند.

تمرینات کف لگن (کگل)

برخی تمرینات عضلانی نیز ممکن است کمک کننده باشد. به طور خاص ، ممکن است از تمرینات کف لگن مردان سود ببرید.
برای یافتن عضلات کف لگن ، روی متوقف کردن ادرار در وسط جریان یا استفاده از ماهیچه های خاصی برای جلوگیری از عبور گاز معده متمرکز شوید. هنگامی که متوجه شدید ماهیچه ها کجا هستند ، می توانید تمریناتی را انجام دهید که تحت عنوان تمرینات کگل برای درمان انزال زودرس شناخته می شوند. می توانید آنها را ایستاده ، نشسته یا دراز کشیده انجام دهید.
برای انجام تمرنیات کگل مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می شود:تمرینات کگل برای درمان انزال زودرس در مردان

کاهش حساسیت

کاهش حساسیت آلت تناسلی در هنگام مقاربت نیز ممکن است مفید باشد.
استفاده از کاندوم ممکن است حساسیت شما را به اندازه کافی کاهش دهد تا به شما کمک کند نعوظ خود را بدون انزال طولانی مدت حفظ کنید.
حتی کاندوم هایی برای “کنترل اوج” به بازار عرضه شده اند. این کاندوم ها حاوی داروهای بی حس کننده مانند بنزوکائین هستند که به کاهش پاسخ های عصبی آلت تناسلی کمک می کند.
استفاده از داروهای بی حس کننده به طور مستقیم بر آلت تناسلی شما ۱۵ دقیقه قبل از مقاربت نیز ممکن است مفید باشد ، اما ابتدا گزینه های خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

داروهای اختلال نعوظ

اگر اختلال نعوظ یک عامل موثر است ، با پزشک خود در مورد داروهای اختلال نعوظ مانند تادالافیل (Cialis) و sildenafil (ویاگرا) صحبت کنید. آنها ممکن است به شما در حفظ نعوظ کمک کنند ، که می تواند منجر به تاخیر در انزال شود.
شروع به کار این داروها و سایر داروهای اختلال نعوظ ممکن است یک ساعت طول بکشد. دریافت دوز مناسب ممکن است آزمایش و خطایی نیز داشته باشد ، بنابراین بهتر است تحت نظر پزشک متخصص خود کار کنید.

با شریک خود صحبت کنید

اگر انزال زودرس را تجربه می کنید ، مهم است که در مورد آن با شریک خود صحبت کنید ، نه اینکه آن را نادیده بگیرید یا وجود آن را انکار کنید. آرام باشید و در مورد گزینه های خود بحث کنید.

مواردی که هر دو شما باید درک کنید

۱. انزال زودرس معمولاً یک بیماری قابل درمان است.
۲. بسیار رایج است.
۳. بررسی علل و درمان های انزال زودرس ممکن است به حل سایر مسائل مربوط به رابطه کمک کند یا منجر به درمان اضطراب ، افسردگی یا سایر اختلالات خلقی و همچنین علل هورمونی یا جسمی دیگر شود.

جمع بندی

ممکن است بتوانید انزال زودرس را پس از امتحان ترکیبی از درمان ، استراتژی های خانگی یا دارو ، غلبه کنید.
شما و همسرتان نیز ممکن است بتوانید از رابطه جنسی و صمیمی با تأکید کمتر بر مقاربت لذت ببرید. هنگام جستجوی درمان انزال زودرس ، بر رابطه جنسی دهانی و سایر روش های ذکر شده تمرکز کنید.
یا به دنبال راه هایی برای تقویت صمیمیت عاطفی خود از طریق فعالیت های غیرجنسی باشید.
نکته اصلی این است که بفهمید انزال زودرس معمولاً قابل حل است و این تنها بخشی از روابط فیزیکی یک زوج است. حمایت و درک نیازها و نگرانی های یکدیگر بهترین راه برای برخورد با زود انزالی یا هرگونه چالشی است که شما به عنوان یک زوج با آن روبرو هستید.

5/5 - (1 امتیاز)

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا