روان درمانی

رفتار با فرزند همسر و آشنایی با بایدها و نبایدهای رفتاری شما

اهمیت چگونگی رفتار با فرزند همسر به میزانی است که بسیاری از روانشناسان به آن اشاره کرده اند این روابط می توانند در زندگی زناشویی نیز تاثیر داشته باشند برای ایجاد روابط سازنده در این زمینه باید به ویژگی های اخلاقی کودک توجه کرد و روابط را به شکل بهتر و موثرتری سازماندهی کرد تحقیقاتی که در این زمینه روانشناسان انجام داده اند نشان می دهد چگونگی شکل گیری روابط با این فرزندان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای جهت دهی روابط باید به برخی از نکات توجه کرد. بسیاری از روانشناسان در این زمینه اشاره می کنند که برای ازدواج با فردی که دارای فرزند است باید ابتدا به شناخت بهتری نسبت به اخلاق این افراد توجه کرد بهتر است تا یک انتخاب درست در این زمینه داشته باشید زیرا همانطور که می دانید ازدواج با فردی که صاحب فرزند است می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. انتخاب شما باید سنجیده باشد طوری که تمام جوانب را در این زمینه رعایت کرده باشید و به خوبی در این باره فکر کرده باشید گرفتن یک تصمیم عاقلانه در این زمینه می تواند اهمیت زیادی داشته باشد بنابراین باید به آن توجه داشته باشید.
نحوه رفتار با فرزند همسر:
در برخی از مواقع زوجینی که دارای فرزند هستند با یکدیگر ازدواج می کنند در روابط خود دچار مشکل می شوند آن ها به دلیل عدم مهارت در برقرار کردن ارتباط های خود با بچه همسر دچار شکست و ناکامی می شوند روش های خصمانه ای که آن ها در ارتباط های خود پیش می گیرند نوعی احساس انتقام جویانه در فرزندان ایجاد می کند که موجب می شود تا تصوراتی منفی داشته باشند بنابراین این والدین باید در رابطه های خود به این موارد بیشتر توجه کنند. برخی از این والدین سعی می کنند تا رفتارهای خصمانه خود را برای مقابله با این فرزندان پیش بگیرند آن ها به حذف کودکان دست می زنند که موجب می شود تا زندگی آن ها در مسیر سخت تری قرار بگیرد.

درک زندگی مشترک قبل از ازدواج و بینشی که افراد در این زمینه دارند اهمیت زیادی دارد واقعیت زندگی آن ها را تشکیل می دهد در ازدواج سنجیدن همه جوانب نقش مهمی دارد شما باید توانایی های خودتان و همسرتان را در زندگی مشترک در نظر بگیرند شما اگر توانایی سرپرستی از فرزند همسر خود را ندارید باید از همان ابتدا به این فکر باشید اگر تصور می کنید که برای این کار خوب نیستید نباید این کار را انجام دهید و نباید برای ازدواج اقدام کنید. برای برخی از افراد ازدواج کردن با کسی که فرزند دارد می تواند یک تجربه لذت بخش باشد. این افراد باید به خوبی خصوصیات بچه های طلاق را بدانند و نسبت به آن ها آگاهی داشته باشند.

وارسی کردن انتخاب:
همانطور که اشاره کردیم در نگهداری از فرزند همسر نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که شما این انتخاب را خودتان انجام داده باشید یعنی خودتان با فکر و تصمیم گیری خودتان دست به ازدواج با فردی زده اید که دارای یک فرزند است مرحله اول این انتخاب بسیار با اهمیت است زیرا باید توجه کنید با پذیرش این مسولیت وظیفه شما در مقابل همسرتان دو برابر می شود و شما باید انرژی و توان بیشتری برای نگهداری از آن ها صرف کنید. ممکن است در این میان با کمبودهای عاطفی نیز مواجه شوید از سویی این فرزندان نیز دارای کمبودهای عاطفی هسند و نحوه برخورد با آن ها بسیار با اهمیت است.

عشق و محبت خود را نشان دهید:
این فرزندان به دلیل مشکلات و سختی هایی که تحمل کرده اند باید مورد محبت قرار بگیرند اگر این محبت از سوی شما باشد بیشتر به سمت شما کشیده می شوند و می توانید روابط بهتری با آن ها برقرار کنید بنابراین باید سعی کنید تا عشق و محبت خود را به آن ها نشان دهید. این عاطفه و روابط را به شکل مثبتی میان همسر و فرزندش تقسیم کنید تا در روابط زناشویی شما مشکلی ایجاد نکند. توجه داشته باشید که شرایط بعد از طلاق می تواند این فرزندان را نیز تحت تاثیر قرار دهد بنابریان باید به اینکه چگونه به آرامش بعد از طلاق برسیم فکر کنید.
صبر داشته باشید:
صبر و شکیبایی عنصر مهم دیگری است که باید از آن غافل نشوید در برخورد و رفتار با فرزند همسر باید با صبر و شکیبایی بیشتری رفتار کنید والدینی که رفتارهای عجولانه ای دارند نمی توانند در مقابل اشتباهات این فرزندان شیوه درستی داشته باشند دست به رفتارهای عجولانه نزنید و در مقابل رفتارهای سرکشانه فرزند سعی کنید صبر بیشتری به خرج دهید.

شرایط زندگی خود را بررسی کنید:
پیش از ازدواج باید حتما شرایط زندگی خودتان را بررسی کنید و در صورتی که دچار مشکل هستید و یا کاستی هایی دارید در آن ها تجدید نظر کنید شما باید سعی کنید این شرایط سخت را برای فرزندان نیز تبیین کنید در این صورت می توانید از حمایت های آن ها نیز بهره مند شوید. شما در این صورت می توانید روابط موفق تری نیز دشته باشید.
فرزندان را عضوی از خانواده بدانید:
درباره مشکلات ازدواج مجدد چه می دانید؟ افرادی که دارای ازدواج مجدد هستند و یا با فردی ازدواج می کنند که دارای فرزند است برای پذیرش اینکه از سوی این فرزندان مورد محبت باشند باید سعی کنند تا خودشان فرزندان این افراد را به عنوان عضوی از خانواده خودشان بدانند. تفکرات خود را تغییر دهید و آن ها را همانند عضوی از خانواده در نظر بگیرید در این صورت می توانید روابط مناسب تری داشته باشید.
برای رفتار با فرزند همسر باید به نکات و اصول مهمی توجه کنید من جمله باید سعی کنید تا در محیط های خارج از خانه نیز به این فرزندان فرصت های مناسبی دهید تا خودشان و توانایی های خود را نشان دهند.
منبع : آرگا

برچسب :

منبع : arga-mag.com

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا