بیماری های کودکان

تنگی دریچه و عروق ریوی در کودکان را بشناسید.

چگونه تنگی ریوی در کودک تشخیص داده می شود؟

پزشک فرزند شما در مورد علائم و سابقه سلامتی کودک شما سوال خواهد کرد. او فرزند شما را کامل معاینه می کند . صداهای قلب و ریه های کودک شما را با گوشی معاینه سمع خواهد کرد . پزشک فرزند شما ممکن است صدای غیر طبیعی قلب (سوفل قلب) را می شنود. او همچنین ممکن است علائم یا نشانه های دیگری پیدا کند. وی ممکن است کودک شما را به یک فوق متخصص قلب کودکان ارجاع دهد.  ( یک پزشک با آموزش ویژه برای درمان مشکلات قلبی در کودکان )
فوق تخصص قلب همچنین کودک شما را معاینه می کند. او با دقت به یک سوفل قلبی گوش خواهد داد. جزئیات مربوط به سوفل قلب به تشخیص کمک می کند. کودک شما ممکن است به آزمایشاتی نیاز داشته باشد مانند:

عکس رادیولوژی از قفسه سینه

با این عکس از قفسه سینه ممکن است تغییرات در قلب یا شریان ریوی دیده شود.

• الکتروکاردیوگرام (نوار قلب)

نوار قلب فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می کند. ضربانهای غیر طبیعی (آریتمی) را نشان می دهد ، و استرس عضله قلب را مشخص می کند. اگرچه نوار قلب اغلب طبیعی است ، اما ممکن است ناهنجاری هایی را نشان دهد که با تنگی ریه دیده می شود.

• اکوکاردیوگرام (اکو)

اکو از امواج صوتی (سونوگرافی) برای ایجاد یک تصویر متحرک از قلب و دریچه های قلب استفاده می کند. این آزمایش در تشخیص تنگی ریه بسیار مفید است.

• کاتتریزاسیون قلب (آنژیوگرافی)

به کودک شما دارو می دهند تا به او کمک کند تا آرام شود. پزشک یک لوله انعطاف پذیر مخصوص (کاتتر) را درون رگ خونی از مسیرعروق کشاله ران قرار می دهد. و آن را به قلب منتقل می کند. فشار خون و اکسیژن در چهار حفره قلب و همچنین در شریان ریوی و آئورت اندازه گیری و بررسی می شود. ماده حاجب نیز تزریق می شود تا پزشک بتواند ساختارهای داخل قلب را با وضوح بیشتری ببیند. در صورت تشخیص اولیه با اکوکاردیوگرام ممکن است کودک شما به این آزمایش نیاز نداشته باشد.

راضی بودید؟

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا