روان درمانی

کم حرفی در دوران نامزدی از دلایل تا راه حل

دوران نامزدی نقش مهمی در شکل گیری یک رابطه دارد بنابراین زوجین باید به این موضوع توجه داشته باشد در این دوران عوامل متعددی می تواند بر روی رابطه نقش داشته باشد به ویژه نحوه برقراری این ارتباط ها بسیار با اهمیت است تجربیات در این زمینه نشان می دهد که افراد از طریق حرف زدن با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و نحوه صحبت کردن است که می تواند نشان دهنده شخصیت فرد مقابل باشد.

نامزدها نیز در این زمینه دارای تجربه های متفاوتی هستند برخی از از آن ها می گویند که کم حرفی در دوران نامزدی آن آزار دهنده است از سویی برخی می گویند که نامزدشان بسیار پر حرف است و سخنان نسنجیده می گوید هر دوی این مقوله می تواند بر روی نحوه برقراری راتباط شما نقش داشته باشد اما علت آن چیست و چگونه می توانیم با این سکوت برخورد کنیم که هم ارتباط خود را حفظ کنیم و هم بتوانیم فرد مقابل را به برقراری رابطه بکشانیم؟ در این زمینه باید بدانید که این یک ویژگی شخصیتی است و از سویی می تواند نشان دهنده عدم نقطه مشترک برای هم صحبتی بنابراین باید به آن توجه داشته باشید.

علل کم حرفی در دوران نامزدی چیست؟

این موضوع می تواند نشات گرفته از علل و عوامل مختلفی باشد برخی از روانشناسان بر این باورند که این رفتارها نشان دهنده انتخاب غلط است در واقع هیچ نقطه مشترکی میان این زوج ها وجود ندارد و می تواند یکی از علت های بروز چنین رفتارهایی باشد. ممکن است بررسی های نادرست به این اتفاق ختم شود و دیگر زوج ها در دوران نامزدی هیچ گونه هم صحبتی با یکدیگر نداشته باشند زیرا برخی اشاره کرده اند به محض هم صحبت شدن مجدد دعوا و بحث بالا می گیرد و برای دوری از این تنش سعی می کنند کمتر صحبت کنند.

  • نداشتن نقطه اشتراک و یا گزینش نادرست
  • افسردگی و مشکلات روحی – مشکلات جسمی همچون خستگی
  • مشکل در زمینه شغلی و بی حوصلگی و بدخلقی
  • نداشتن مهارت در برقراری ارتباط درست، عدم درک درست از احساسات یکدیگر
  • تفاوت های جنسیتی زنان پر حرف و مردان کم حرف
  • به لحاظ فرهنگی و خانوادگی کم حرف بودن
  • تفاوت شخصیت ها
  • وجود اختلاف های پنهانی و ناخودآگاه، سرکوب کردن دلخوری ها
  • درماندگی آموخته شده، متقاعد کردن خود

چگونه با نامزد کم حرف ارتباط برقرار کنیم؟

کم حرفی در دوران نامزدی زمانی که کنترل نشود و به مرور زمان بر روی احساسات و عواطف شما تاثیر بگذارد می تواند نگران کننده باشد توصیه ما برای شما این است که از خودتان شروع کنید سعی کنید نقاط مشترکی برای هم صحبتی با همسرتان پیدا کنید و به نحوی سر صحبت را باز کنید بهتر است از بحث هایی شروع کنید که به آن علاقه مند است و به نوعی نشان دهنده توجه شما به خواسته ها و نیازهای او باشد.

۱- حل کردن اختلافات

کینه و دلخوری هایی که در دوران نامزدی در روابط وجود دارد زمانی که نادیده گرفته شوند و فرد مقابل به آن ها پی نبرد به مرور به یک اختلاف تبدیل می شوند که می تواند میان شما فاصله ایجاد کند زوج های موفق و باهوش همیشه به نقطه ضعف های خود آگاه هستند و سعی دارند این نقاط ضعف را کاهش دهند. اگر شما فکر می کنید موضوعی وجود دارد که میان شما و همسرتان حل نشده باقی مانده است باید سعی کنید آن را حل کنید در این زمینه تکنیک های مشاوره می تواند موثر باشد و بهتر است به مشاوره مراجعه کنید. شما باید مفهوم احترام و ارزش قائل شدن برای همسر را بدانید در واقع بسیاری از این اختلاف ها به دلیل نداشتن این چارچوب است شما باید بپذیرید هر فردی دارای ارزش های متفاوت است و باید به آن احترام بگذاریم.

۲- به او گوش دهید

شاید یکی از علت های کم حرفی در دوران نامزدی توجه نکردن از سوی شما باشد شاید همسرتان راه های زیادی برای شنیده شدن انتخاب کرده و از سوی شما با بی توجهی مواجه شده است بنابراین بهتر است کمی به او فرصت دهید تا حرف هایش را بزند و به این نتیجه برسد که برای شما مهم و ارزشمند می باشد. سعی کنید در زمینه هایی که با یکدیگر تفاهم ندارید نیز یک شنونده خوب باقی بمانید این کار از مخالفت های شما می کاهد.

۳- افراطی عمل نکنید

گاهی اوقات افراطی گری های زیاد موجب می شود تا روابط شما تحت تاثیر قرار بگیرد به عنوان مثال ممکن است همسر شما سعی در برقراری ارتباط داشته باشد اما با مخالفت های شدید از سوی شما مواجه می شود و یا ممکن است بحث های شما به دلیل افراطی بودن مدام به دعوا ختم شود. بنابراین باید بر روی این دسته از واکنش های خود بیشتر تمرکز کنید و آن ها را به شیوه های بهتری مدیریت کنید.

۴- زمان مناسب

انتخاب زمان مناسب برای برقراری راتباط نیز بسیار با اهمیت زمانی که همسر شما نگرانی دارد و یا فرصت کافی ندارد زمان مناسبی برای حرف زدن نیست اگر فکر می کنید هیچ گاه این فرصت ایجاد نمی شود به همسرتان بگویید که حرف های مهمی با او دارید و هر چه سریع تر برای صحبت کردن وقت بگذارد. بسیاری از مردان زمانی که دارای نگرانی هستند دوست ندارند تا با بیان آن ها آرامش را از اعضای خانواده بگیرند به همین دلیل به تنهایی خود پناه می برند برای پی بردن به این نگرانی و کمک کردن به همسرتان زمان مناسبی تعیین کنید کمه به حرف هایش گوش دهید و او را راهنمایی کنید. علت نگرانی و استرس دوران نامزدی نیز می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال درگیری های شغلی، تحصیلی و خانوادگی در این زمینه موثر هستند.

۵- جذاب صحبت کنید

گاهی غر زدن درباره رفتارها، مشکلات و موضوعات اجتماعی می تواند حرف های شما را کسل کننده نماید بنابراین باید سعی کنید تا حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشید بهتر است این کار را به یک پروژه سرگرمی تبدیل کنید و برای شروع با یک حرف خنده دار فرد مقابل را به خود جذب کنید.
درمان کم حرفی با استفاده از این شیوه ها می تواند روابط شما را بهبود دهد و به سمت بهتری بکشاند شما برای این منظور می توانید با خودتان تمرین کنید و یا بیشتر به بررسی علایق همسرتان بپردازید تا از این طریق با او ارتباط برقرار کنید.
منبع : آرگا

برچسب :

منبع : arga-mag.com

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا