مجله

همه چیز درباره ژل باسن و مراقبت‌های آن

داشتن باسن برجسته و خوش‌فرم یکی از مسائلی است که می‌تواند بر ظاهر افراد و اعتماد به نفس آن‌ها اثر بسیار مثبتی بگذارد؛ به همین دلیل روش‌های مختلفی برای فرم‌دهی به این ناحیه ابداع شده است که می‌تواند این نیاز زیباجویان را برطرف کند و یکی از کم‌خطرترین موارد آن، استفاده از ژل باسن است. با تزریق ژل باسن می‌توان در کمترین زمان، ظاهر این بخش از بدن را بهبود بخشید و فرم دلخواه فرد را به او هدیه داد. در ادامه به جزئیات بیشتری در خصوص فرم‌دهی باسن به کمک ژل، روش تزریق آن، مراقبت‌های لازم و ماندگاری نتیجه‌اش خواهیم پرداخت.

ژل باسن چیست و چه کاربردی دارد؟

ژل باسن یا فیلر باسن نوعی ماده حجم‌دهنده است که از آن برای برجسته‌سازی و فرم‌دهی باسن استفاده می‌شود و نتایج تزریق آن معمولاً غیرمصنوعی و معقول است. این ژل انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها مواد پایه مخصوص خود را دارند و معروف‌ترین مواردی که در حال حاضر از آن‌ها برای تزریق استفاده می‌شود، عبارت‌اند از فیلر هیالورونیک اسید، فیلر آکوا فیلینگ و فیلر اسکالپترا. انتخاب این ژل‌ها با توجه به بودجه و شرایط باسن بیمار و انتظاری که او از درمان زیبایی خود دارد، صورت می‌گیرد.

روش تزریق ژل باسن

تزریق فیلر به باسن، عمل ساده‌ای است که از روش‌های غیرجراحی حجیم سازی باسن محسوب می‌شود و معمولاً به 1 جلسه نیاز دارد. در این جلسه درمانی، پزشک ابتدا ناحیه تزریق را ضدعفونی می‌کند و بعد از علامت‌گذاری‌های لازم، با بی‌حس‌کننده موضعی آن را بی‌حس خواهد کرد. بعد از آن، ژل مورد نظر را به کمک ابزاری مشابه سوزن در نقاط علامت‌گذاری شده تزریق می‌کند تا حجم لازم ایجاد شود. این ژل معمولاً در عمق 3 سانتی‌متری زیر چربی پوست تزریق می‌شود و مقدار آن به مدل باسن و برجستگی مورد تقاضای زیباجو بستگی دارد. بعد از تزریق حجم مناسب فیلر، پزشک به کمک ماساژهای مخصوص با دست، باسن را به فرم نهایی می‌رساند و جلسه درمان به پایان می‌رسد.

برای فرم دهی باسن به چه مقدار ژل نیاز است؟

باسن جزو آن دسته از نقاط بدن است که برای فرم‌دهی به مقدار ژل بیشتری نسبت به بخش‌هایی مثل گونه و لب نیاز دارد. حال اینکه این مقدار دقیقاً باید چه عدد و رقمی باشد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها وضعیت باسن زیباجو، فرم دلخواه او و حجم سایر نقاط بدنش است. با توجه به این موارد می‌توان مقدار مورد نیاز فیلر را تعیین کرد تا بتوان یک باسن خوش‌فرم را در تناسب با حجم سایر اعضای بدن، به وجود آورد. برای برخی از افراد 20 سی‌سی ژل کافی است و برخی دیگر ممکن است به 50 یا 60 سی‌سی ژل نیاز داشته باشند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

تزریق ژل به باسن برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق فیلر به باسن محدودیت خاصی ندارد و به طور کلی هر کس که از فرم باسن خود راضی نیست می‌تواند از این روش استفاده کند؛ با این حال این درمان زیبایی بیشتر برای افراد زیر کاربرد دارد:

  • کسانی که به طور ارثی باسن کوچک و بدشکلی دارند
  • کسانی که باسن تخت و صاف دارند
  • کسانی که خواهان گردکردن و برجسته‌تر کردن باسن خود هستند
  • کسانی که فرم باسنشان به دلیل افزایش سن، به هم خورده است
  • کسانی که به دلیل ورزش‌های سنگین یا رژیم‌های غذایی مخصوص بخش زیادی از چربی‌ها و حجم باسن خود را از دست داده‌اند
  • کسانی که روی باسنشان فرورفتگی‌ وجود دارد
  • کسانی که به دلیل بدفرمی باسن به کمبود اعتماد به نفس دچار شده‌اند

نکته مهم این است که تزریق فیلر به باسن برای افرادی که به این نوع مواد حساسیت دارند، مناسب نیست و باید این مسئله را حتماً به پزشک خود اطلاع دهند.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل باسن

افرادی که از روش تزریق ژل برای فرم‌دهی باسن و بهبود ظاهر آن استفاده می‌کنند، لازم است قبل و بعد از انجام این کار، نکاتی را رعایت کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از درمان زیبایی خود بگیرند. در جدول زیر به این اقدامات و مراقبت‌ها اشاره خواهیم کرد:

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل باسن

1

عدم مصرف الکل و دخانیات به ویژه سیگار

2

پرهیز از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون از 2 هفته قبل از تزریق

3

انجام آزمایشات لازم درصورت تجویز پزشک

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل باسن

1

نوشیدن آب فراوان جهت جلوگیری از نکروز ژل

2

پرهیز از نشستن به مدت طولانی روی صندلی

3

خودداری از ماساژ دادن باسن یا آوردن فشار زیاد به آن

4

استفاده از لباس زیر نخی و پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان

5

عمل به دستورات پزشک بعد از تزریق فیلر

عوارض جانبی تزریق ژل باسن چیست؟

تزریق ژل به باسن، عملی ایمن و بی‌خطر است و به همین دلیل معمولاً عارضه خاصی برای زیباجویان ایجاد نمی‌کند؛ با این حال برخی از افراد ممکن است با علائمی مواجه شوند که عبارت‌اند از قرمزی و خونریزی، کبودی، سوزش در ناحیه تزریق و راحت نبودن هنگام نشستن به دلیل تغییر فرم باسن. موارد گفته شده اغلب خفیف‌اند و به همین دلیل جای نگرانی نیست و تنها درصورتی که شدید بشوند به مشورت با پزشک نیاز دارند.

ماندگاری ژل باسن چقدر است؟

ماندگاری ژل باسن و نتیجه این درمان به عوامل مختلفی مثل نوع و برند ژل و وضعیت جسمانی زیباجو بستگی دارد و به همین دلیل می‌تواند در هر فرد متغیر باشد، اما به طور معمول، انواع ژل بین 18 تا 24 ماه ماندگاری دارند و در صورتی که کیفیت بالایی داشته باشند و مراقبت‌های لازم نیز انجام شود، این زمان می‌تواند طولانی‌تر هم بشود.

سخن پایانی

تزریق ژل باسن یکی از روش‌هایی است که به کمک آن می‌توان نواقص ظاهری باسن را برطرف کرد و حجم و ظاهر آن را بهبود بخشید. افرادی که باسن تخت، کوچک یا دفرمه‌ای دارند، بیشترین متقاضیان این نوع درمان زیبایی هستند که از درمان‌های کم‌خطر و ایمن محسوب می‌شود. در صورتی که شما به کلینیک معتبری مراجعه کنید و به نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق ژل به باسن پایبند باشید، می‌توانید بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا