روان درمانی

تقویت اراده برای لاغری با چند اقدام ساده اما مهم

اراده کردن نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد اگر شما نیز می خواهید به وزن دلخواه خودتان برسید باید باید انگیزه و نیروی کافی را در این زمینه داشته باشید افرادی که برای این کار دارای برنامه ریزی هستند می توانند با انگیزه بیشتری به مسیر خود ادامه دهند و تلاش های آن ها در این زمینه به ثمر می رسد. گام های موثر و مفیدی در این راستا وجود دارند که می تواند شما را در دستیابی به موفقیت ها بیشتر کمک کند اراده کردن نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد اگر شما نیز می خواهید به وزن دلخواه خودتان برسید باید باید انگیزه و نیروی کافی را در این زمینه داشته باشید افرادی که برای این کار دارای برنامه ریزی هستند می توانند با انگیزه بیشتری به مسیر خود ادامه دهند و تلاش های آن ها در این زمینه به ثمر می رسد. گام های موثر و مفیدی در این راستا وجود دارند که می تواند شما را در دستیابی به موفقیت ها بیشتر کمک کند.
تقویت اراده برای لاغری:
به عنوان مثال می توانید وزن دلخواهتان را بر روی کاغذی بنویسید این کاغذ را در مکان های بزنید که جلوی دید باشد و مدام آن را ببینید این کار موجب می شود تا شما همیشه به هدفتان فکر کنید و به آن توجه داشته باشید. تصمیم شما باید قاطع باشد تا بتوانید در این مسیر به شکلی مصمم عمل کنید می توانید عکس هایی از اندام دلخواهتان داشته باشید تا باوری برای شما ایجاد کند که به سوی هدف بروید. راه های تقویت اراده برای لاغری می تواند به شما کمک کند و باید سعی کنید از این شیوه ها استفاده کنید.
 
افرادی که دارای اضافه وزن هستند همیشه این سوال برایشان ایجاد می شود که چرا همواره بهانه ای برای کاهش وزن دارند و یا این بهانه ها ایجاد می شود؟ آن ها اغلب می گویند که اراده کافی در این زمینه ندارند و یا اراده آن ها به مرور زمان ضعیف می شود و همین از بین رفتن اراده دلیل بزرگی است برای این بهانه ها که موجب می شود تا فرد خود را توجیه کند.اما باید دید که چگونه می توان اراده خود را برای کاهش وزن بالا برد؟ آیا واقعا راه هایی وجود دارد که موجب می شود ما فردی با اراده در این زمینه باشیم؟ پیش از هر چیز باید بدانید که اراده توانایی نه گفتن در وقت و زمان مناسب است.

چه چیزهایی باعث افزایش قدرت اراده فرد چاق می شود؟
ابتدا بهتر است تا به بررسی رفتارها و عادت های یک فرد چاق بپردازیم اینگونه از افراد اغلب در آفتاب های سوزان نمی توانند در خیابان ها قدم بزنند آن ها در فصل های تابستان هنگام راه رفتن در خیابان تشنگی شدیدی دارند و اغلب برای رفع تشنگی های خود یک بطری آب به همراه دارند این امر یکی از عادت های این افراد به شمار می آید. رفتارهایی از این قبیل می تواند زندگی این افراد و سبک آن ها را با دیگران متمایز کند به همین خاطر شاهد تصمیم گیری های متفاوتی از آن ها هسیتم همین رفتارها و سبک زندگی متفاوت موجب می شود تا انگیزه ای برای این افراد ایجاد شود تا به سوی کاهش وزن روی آورند. روش های موثر برای جلوگیری از پرخوری نیز می توانند در این زمینه موثر باشند که در لینک اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم.

چه راه حل هایی وجود دارد؟
راه حل این دسته از مشکلات این است که افراد مبتلا باید درباره اضافه وزن خود تحقیقات بیشتری داشته باشند آن ها باید رغبت ها و میل به انجام این کار را بدانند افرادی که رغبت خود را پیدا می کنند در مقابل فرمان های پرخوری می توانند کنترل داشته باشند شجاعتی که این افراد به خرج می دهند موجب می شود تا به مرور زمان قدرت بیشتری در این زمینه کسب کنند.توانایی این افراد در نه گفتن به امیال خودشان و وسوسه های دیگران موجب می شود تا اراده بیشتری در این زمینه داشته باشند. در ادامه این بخش به راه حل هایی اشاره می کنیم که کمک می کند اراده بیشتری داشته باشیم این شیوه ها راهی برای تقویت اراده برای لاغری است. همه را از تصمیم های خودتان آگاه کنید و با این کار یک تصمیم قاطع داشته باشید که از حمایت های دیگران نیز استفاده کنید.
عکسی از زمان لاغری خود داشته باشید این اندام را مدام در نظر داشته باشید با یک نگاه می توانید برنامه خود را برای لاغری دوباره مرورو کنید و از مزایای آن استفاده کنید. با نگاه کردن به این عکس می توانید بار دیگر دوران لاغری خود را در ذهن داشته باشید. کافی است به شکلی رفتار کنید که هر گاه به این تصاویر نگاه می کنید احساس مثبتی در شما ایجاد شود.

برای اینکه انگیزه خود را از دست ندهید بهتر است تا به کل مسیری که پیش روی شما است فکر نکنید تنها با فکر کردن به حال و برنامه ای که برای اکنون خود دارید می توانید یک مسیر موفق را ادامه دهید. هر روز انگیزه ای جدید داشته باشید تا بتوانید ادامه مسیر بدهید ممکن است هر روز مقداری وزن را کم کنید در این صورت باید از این امتیاز به عنوان یک انگیزاننده استفاده کنید و بهتر است برای خودتان جایزه بگیرد.
هزینه های زیادی را صرف این کار نکنید برخی از افراد به دلیل مشکلات مالی که دارند نمی توانند هزینه های کافی را پرداخت کنند به همین دلیل دچار بی انگیزگی می شوند بهتر است تا از شیوه های پر هزینه برای این کار استفاده نکنید انجام دادن پیاده روی یکی از شیوه های کم هزینه است همچنین می توانید رژیم های غذایی به صرفه داشته باشید. به عنوان مثال رژیم لاغری خیار از نمونه های این رژیم ها است.
منبع : آرگا

برچسب :

منبع : arga-mag.com

راضی بودید؟

مدیر مجموعه

امیدوارم بتوانیم بهترین مقالات و مجله پزشکی را برای شما فراهم کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا