مجله

آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر است ؟

با معرفی تکنیک های متعدد کاشت مو ، به جرات می توان گفت امروزه کاشت مو یک انقلاب بزرگ در زمینه رفع مشکلات طاسی و کم پشتی مو ها است، به طوری که دیگر کمتر کسی ممکن است کاندید هیچ یک از تکنیک های کاشت مو نباشد. به طور کلی اساس همه تکنیک های کاشت مو، استخراج گرافت های مو از ناحیه بانک مو و کاشت آن ها در ناحیه طاس و یا کم پشت است. لذا در این میان، یکی از معیار های اصلی برای واجد شرایط کاشت مو بودن، برخورداری از بانک مو با کیفیت و قابل استخراج است. اما سوال اصلی اینجا است که اگر کسی بانک مو ضعیفی داشته باشد، می تواند کاشت مو موفقی داشته باشد یا خیر؟

در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های بانک مو مناسب خواهیم پرداخت و همچنین جزئیاتی از کاشت مو برای متقاضیانی که بانک مو ضعیفی داشته باشند را با هم بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های بانک موی با کیفیت

بانک مو در واقع نواحی مختلفی از بدن است که گرافت های مو از آن ها استخراج می شوند و در ناحیه کم پشت کاشته می شوند. یک ناحیه از بدن زمانی می تواند به عنوان یک بانک مو مناسب در نظر گرفته شود که گرافت های با کیفیت و مطلوبی داشته باشد. گرافت های بانک مو زمانی که در ناحیه دریافت کننده کاشته می شوند، دچار ریزش نمی شوند چرا که اساسا فاقد کد های حساس به عومل موثر بر ریزش مو (از جمله آلوپسی آندروژنیک) هستند. بدین ترتیب در صورتی که به درستی در نواحی مورد نظر کاشته می شوند، دچار ریزش نخواهند شد و امکان رشد مجدد نیز خواهند داشت.

بهترین و قابل اعتماد ترین بانک مو، نواحی پشت سر و کنار گوش ها است. همچنین برای برخی از متقاضیان، امکان برداشت گرافت ها از ناحیه زیر ریش، قفسه سینه و پشت نیز وجود دارد که بانک مو بدنی اطلاق می شوند.

کاشت مو با بانک موی ضعیف

هرچه بانک مو، با کیفیت تر باشد (گرافت های قوی تر و بیشتری داشته باشد)، نتایجی که از کاشت حاصل می شوند نیز به مراتب مطلوب تر خواهد بود. اما برخی از متقاضیان هستند که موهای کنار گوش و پشت سرشان کیفیت چندان مطلوبی ندارد. خوشبختانه برای این دسته از افراد، کاشت مو غیر ممکن نیست و در صورتی که بانک مو بدنی آن ها وضعیت خوبی داشته باشد، می توانند کاشت مو انجام دهند. به خصوص برای این دسته از متقاضیان، نظر پزشک متخصص بسیار حائز اهمیت است. در بهترین مراکز کاشت مو پزشک متخصص در جلسه مشاوره ، وضعیت بانک مو پوست سر و در صورت لزوم بانک مو بدنی شما را از جهت کیفیت و جنس برای کاشت بررسی می کند و اگر آن را برای استخراج مناسب بداند، می توانید کاندید مناسبی برای کاشت مو باشید.

بانک موی بسیار ضعیف

روش مناسب کاشت مو

درست است که کاشت مو با بانک مو ضعیف  تا حدودی دشوارتر به نظر می رسد، اما برای متخصصین با تجربه و زبردست این امر به چند طریق قابل اجرا می باشد. از جمله تکنیک های مناسب برای این دسته از متقاضیان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشت مو به روش ترکیبی : همانطور که از نام این تکنیک مشخص است، استخراج فولیکول ها به صورت ترکیبی از دو روش FIT (برداشت فولیکول ها به صورت واحد های جداگانه) و FUT (برداشت فولیکول ها به صورت نواری) انجام می شود. در این تکنیک امکان استخراج تا 4000 گرافت در هر جلسه نیز وجود دارد.
  •  کاشت مو به روش BHT : از بهترین و قابل اعتماد ترین تکنیک ها برای متقضایان با بانک مو سر ضعیف، تکنیک BHT یا همان Body Hair Transplant است. در این تکنیک به طور متوسط امکان انتقال 500 تا 600 گرافت از بدن وجود دارد. در بهترین حالت از ناحیه زیر ریش 1500 گرافت می توان استخراج کرد. نحوه استخراج گرافت ها در این تکنیک مشابه با روش FIT است و بدین ترتیب جای زخم و نازیبایی در محل برداشت فولیکول ها از بانک مو بدنی باقی نخواهد ماند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که نمی توان برای فردی که به طور کامل دچار طاسی سر شده باشد، کاشت مو انجام داد. چرا که بانک موهای بدنی قابلیت تراکم بخشی به جلو سر را دارند و به تنهایی برای بازسازی کامل موهای سر نمی توانند کاربرد داشته باشند. در واقع بانک مو بدنی، به عنوان مکملی برای بانک مو ضعیف سر می تواند به بازسازی نواحی کم پشت سر کمک کند.

 میزان موفقیت کاشت مو از بانک موی بدن

نتایج کاشت مو با بانک مو بدن، زمانی مطلوب تلقی می شود که:

  • پس از گذراندن دوره نقاهت ، دچار ریزش نشوند: از آن جایی که در روش BHT، موهای قفسه سینه و زیر ریش به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شوند و موهای این مناطق عملا دچار ریزش نمی شوند، لذا در صورتی که تکنیک کاشت مو به درستی انجام شود، پس از خروج ریشه مو ها از فاز تلوژن (همان فاز استراحت)، هرگز دچار ریزش نمی شوند.
  • حالت موهای پیوند زده شده، مناسب با موهای طبیعی فرد باشد: در مراکز معتبر کاشت مو، پزشک متخصص گرافت هایی را از بانک مو بدنی استخراج می کند که از نظر حالت و جنس بیشترین همخوانی را با موهای طبیعی سر داشته باشند. بدین منظور، در نواحی خط رویش و شقیقه ها، موها به طور طبیعی ضخامت نازک تری خواهند داشت. در نهایت پس از رشد موها، امکان افتراق موهای سر با موهای پیوند شده میسر نخواهد بود.

 به طور کلی، میزان موفقیت کاشت مو برای متقاضیانی که بانک مو ضعیفی داشته باشند، 50 الی 70 درصد برآورد شده است، بدین ترتیب پس از گذشت 9 الی 18 ماه، حدودا 50 تا 70 درصد گرافت هایی که از بدن به پوست سر پیوند می شوند، رشد طبیعی خواهند داشت. هر چه مهارت جراح در انتخاب و کاشت گرافت ها بالاتر باشد، کاشت مو موفقیت آمیزتر خواهد بود و گرافت ها پس زده نمی شوند.

نمونه کاشت مو با بانک موی ضعیف

آیا امکان کاشت مو از ساق پا به موهای سر نیز وجود دارد ؟

اگرچه که در این مقاله امکان استفاده از موهای بدن برای کاشت در قسمت های کم پشت سر شرح داده شد، اما موهای ناحیه پا، موهای قابل اعتمادی برای پیوند نیستند ، به طوری که پیوند این موها به سر با ریزش مواجه می شود. در کلینیک کاشت مو رونیا، تنها از موهای قفسه سینه و زیر ریش برای کاشت در قسمت های کم پشت سر استفاده خواهد شد.

آیا برای کسی که قبلا کاشت مو انجام داده است، اما موفقیت آمیز نبوده ، کاشت مو انجام می شود؟

بله، در صورتی که پس از بررسی توسط پزشک مرکز، مشخص شود که بانک مو قابل برداشتی در نواحی پشت سر همچنان باقی مانده است، می توانید کاشت مو انجام دهید.

آیا امکان کاشت ریش از موهای بدن وجود دارد؟

متاسفانه برای متقاضیان کاشت ریش، امکان استخراج و پیوند گرافت های مو بدن به ریش وجود ندارد. برای این دسته از عزیزان تنها از بانک مو پشت سر و کنار گوش می توان برای کاشت ریش استفاده کرد.

کاشت مو در چند جلسه انجام می شود؟

تعداد و مدت هر جلسه از کاشت مو، توسط پزشک جراح شما و با در نظر گرفتن وسعت طاسی و تعداد گرافت هایی که برای کاشت نیاز دارید، مشخص می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دکتر اکسیر

من یک پزشک هستم. پزشک علاقه مند به تحقیقات و توسعه علم. دکتر اکسیر شما را برای ارائه مقالات بیشتر دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا